סוגיות בתקשורת פוליטית והשתתפות פוליטית בעידן הדיגיטלי
מוסד לימוד | האוניברסיטה העברית, ירושלים |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | מדעי המדינה ויחבל |
מילות מפתח | הפוליטיקה של המדיה |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 868 |
תקציר העבודה
בתרגיל זה ננתח את מאמרם של Daniel Kreiss ו-Shannon C. Mcgregor, שתיעדו ובחנו את הקשר בין חברות טכנולוגיה בארה"ב ובין עיצוב התקשורת או קמפיינים פוליטיים במסגרת מסע הבחירות בארה"ב במהלך 2016.
הטענה המרכזית במאמר היא שחברות טכנולוגיות כמו מייקרוסופט, פייסבוק, טוויטר וגוגל משמשות כמתווכות אקטיביות בתהליכים הפוליטיים בבחירות בארה"ב, כמו כן מתוארות מערכות היחסים הקיימות בין התקשורת לפוליטיקאים. החברות הטכנולוגיות עושות שימוש בפוליטיקה אלקטורלית בעזרת ראיונות עם עובדי החברות ובתצפיות מהשטח לאורך כל קמפיין הבחירות כשהמוטיבציה שלהן לעבוד בפוליטיקה מגיעה ממניעים של הכנסות מפרסום, שיווק ובנייה של מערכות יחסים באמצעות שירותי הלובינג שלהן. התפקידים המשמעותיים שחברות הטכנולוגיה והמדיה החברתית ממלאות בתהליך , באמצעות תשומת הלב התקשורתית והציבורית שהן משיגות באמצעות הקמפיין אותו הן משווקות עוזר להן גם למנף את הישגיהן המקצועיים ולמקסם את הרווחים שלהם.