תוכנית עסקית - שיווק מוצר חדש "אל חליק"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2001
מספר מילים 14025
מספר מקורות 35

תקציר העבודה

תקציר מבוא
במטלה זו אציג תוכנית עסקית מקיפה אשר תבחן את כדאיות יבוא ושיווק מוצר חדש לשוק המקומי. המוצר הוא חומר המונע החלקה באמבט למשך שנה מיום השימוש בו ונקרא “ANTI SLIP" או בעברית "אל חילק". מאחר ועסקים רבים נכשלים בשוק הישראלי, החלטתי לנתח לעומק את הענף, הסביבה, המתחרים, אסטרטגיות שיווקיות ואמצעים פיננסים. למדתי היטב את המוצרים החלופיים, יתרונותיהם וחסרונותיהם לעומת המוצר הנ"ל ואנסה להגדיל ולנתח את הידע שברשותי על הענף במטרה לצמצם את הסיכונים בעת קבלת ההחלטות ברמה הניהולית הגבוהה ביותר. תחילה אספר על הרעיון באופן כללי, על תאור העסק כפי שאני רואה אותו ועל תהליכי היבוא שהנם חלק חשוב בהקמת עסק זה. עיקרה של תוכנית עסקית הנה הכרת המוצר לעומק, הענף בו תפעל החברה, המתחרים בפועל, מתחרים פוטנציאלים ובעיות חזויות. חלק נרחב במטלה זו הקדשתי לתמהיל השיווק. אציג את משתני השיווק המבטאים את אסטרטגית השיווק הכוללת של הפירמה. כידוע, אלו משתנים אשר מצויים בשליטת החברה. לא ניתן להעריך אם עסק יצליח או לא ללא דוחות פיננסים, לכן אציג בסוף המטלה תחזית מכירות מאזן ודוח רווח והפסד. יזמים אוספים וצוברים מידע ממקורות שונים אשר חלקם חיצוניים וחלקם פנימיים. במטלה המוצגת לפניך נעשה שימוש בכל סוגי המקורות על מנת שהנחות היסוד יגדלו על חשבון ההערכות והתחזיות.