הכנסת שינויים למערכת החינוך
תרומתו והשפעתו של מנהל בית הספר בתהליך הכנסת שינויים למערכת החינוך
תרומתו והשפעתו של מנהל בית הספר בתהליך הכנסת שינויים למערכת החינוך
Technology and School Reform Warschauer M. סיכום המאמר תקציר:מגמה עכשווית של רפורמה בחינוך מדגישות את הצורך של בתי ספר להשתנות כדי להתאים עצמם ליתרונות של המחשב, בעוד שהמגמה של אישוויון בחינוך נותנת גיבוי לכך שרפורמה נתמכת טכנולוגיה תבוא לידי ביטוי רק בבתי ספר עשירים, משאירה את התלמידים מהשכבות העניות ומהמיעוט בצד הלא נכון של החלוקה […]
– מערכת החינוך בישראל לקראת המאה ה-21. יש קושי בהתמודדות עם המשימות המוגזמות המוטלות על מערכת החינוך. 1. ציפיות לא ריאליות מהמערכת. למשל: תפתור את הפער החברתי. 2.חוסר יכולת של המערכת להשתנות, ולהתאים את החינוך לשינויים הטכנולוגיים ,והתפתחויות בכל נושא בארץ ובעולם. 3. מחסור בטכנולוגיה מתאימה. 4.מבנה ארגוני פשטני, לא מומחה. 5. אין לי כלים […]
כץ וקהאן 9 מאפיינים המגדירים את כל המערכות הפתוחה במערכת פתוחה אברהם כהן מדבר על המבנה הפדגוגי של ביה"ס או הגישה הפדגוגית לשינוי בית הספר אברהם כהן מציע הצעה לייעול פדגוגי. המאפיינים של מערכת פתוחה של כץ וקאהן מול אברהם כהן. אלדרפר תורת המערכות והאירגונים
ורספור (Verspoor) מציין במאמרו את חוסר הביטחון הסביבתי. לדעתו, שינויים גדולים כלכליים ומערבולות פוליטיות מונעים בסופו של דבר את ישומן של תכניות שינוי בעלות מעוף (אמביציוזיות), וגורמים לכך שאימוצן / יישומן של מטרות צנועות יותר הופך להיות בלתי אפשרי. אולם, אי-הביטחון הסביבתי אינו מוציא מכלל אפשרות יישום מוצלח בתנאי שלוקחים אותו בחשבון בבחירת המטרות ויישום […]