עבודת גמר לתואר הנדסאי תעשיה וניהול
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | הנדסה ותעשייה |
מילות מפתח | אחז'ה, ניהול סיכונים, תורת התורים |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 10908 |
תקציר העבודה
מקום ביצוע הפרויקט:
הפרויקט יתבצע באתר ה"סופרלנד" הנמצא בראשון לציון.
אתר ה"סופרלנד" משתרע על עשרות דונמים והוא כולל
5 מתקנים מגוונים לילדים ולמבוגרים כאחד, באתר עובדים כ-
1 00 עובדים במחלקות השונות.
אנו עושים את הפרויקט על מתקן ה"קומבה" שהוא המתקן המרכזי והמסוכן ביותר והוא מהווה אטרקציה לקהל הלקוחות המגיע לאתר.
מטרות הפרויקט:
· בניית תוכנית אחזקה מוצעת למתקן ה"קומבה", בניית יעדים ומדדים לאחזקת המתקן בצורה יעילה.
· למצוא את מספר העובדים הדרוש במערך השירות במתקן ה"קומבה" כדי שזמן השהייה בתור יהיה מינימלי.
· בדיקת הסיכונים הבטיחותיים הנמצאים במתקן ה"קומבה"(במתחם המתקן ובשטח הנגישות של קהל הלקוחות והעובדים) ומה ההסתברות להתממשות של כל הסיכונים והצעת תוכנית דרכים למניעת סיכונים אלו ועלותם.
שלבי ביצוע הפרוייקט:
הפרויקט נעשה בתיאום מלא עם הנהלת ה"סופרלנד".
איסוף נתונים לגבי אחזקת מתקן ה"קומבה" , הסיכונים הקיימים במתקן ומדידת זמני השירות של המיתקן.
· ניתוח המצב קיים במתקן ובאתר.
· בניית תוכנית אחזקה מוצעת לאתר ה"סופרלנד" לגבי מתקן ה"קומבה" הצעת ייעול לגבי טיפול בסיכוני המתקן.
· דרגות סיכוני הבטיחות ע"פ תוחלת הנזק.
· קביעת זמן השירות באמצעות מדידת עבודה (חקר זמן).
· קביעת מס' העובדים במערך השירות ב"קומבה" בהתבסס ע מודל תורת התורים.
· ניתוח כלכלי של כדאיות ההמלצות.
תוכן עניינים
תמצית מנהלים. 3
תוכן ענינים 6
טופס הצעה לפרוייקט. 8
מבוא: 12
פרק א: תיאור מצב קיים 14
פרק ב: אחזקת מתקן ה"קומבה" 19
1 אחזקה- רקע תיאורטי 18
1 .1 כללי: 18
1 .2 בלאי ציוד: 19
1 .3 מדיניות אחזקה: 20
2 יישום אחזקה במתקן ה"קומבה". 22
2 .1 מבוא- 22
2 .2 הגדרת יעדים לפעילויות מרכזיות במתקן 23
2 .3 סכימה ארגונית של מחלקת אחזקה ב"סופרלנד". 24
2 .4 הצעה לתוכנית אחזקה שגרתית ומונעת במתקן:
5
2 .5 מדדי בקרה. 27
2 .5.1 מדדי ביצוע: 27
2 .5.2 מדדי עלות: 28
2 .5.3 דוגמא לעלות תיקון תקלות: 29
2 .6 ניתוח כדאיות רכישה או שיפוץ מנוע: 30
2 .6.1 חלופה א': שיפוץ המנוע. 30
2 .6.2 חלופה ב': תיקון המנוע. 31
2 .6.3 חלופה ג: רכישת מנוע חדש: 32
2 .7 תיעוד מערך האחזקה של מתקן "הקומבה". 33
2 .8 סיכום: 35
פרק ג : ניהול סיכוני בטיחות במתקן ה"קומבה" 38
1 ניהול סיכוני בטיחות- רקע תיאורטי 37
1 .1: כללי 37
2 מושגי יסוד בניהול סיכוני בטיחות וגהות. 38
3 יישום ניהול הסיכונים במתקן ה"קומבה". 40
3 .1 הקדמה: 40
3 .2 טבלה א' – הסיכונים במתקן ה"קומבה". 41
3 .3 מיון הסיכונים לפי קבוצות: 44
3 .3.1 גורם אנושי: 44
3 .3.2 סיכונים הנובעים מהתבלות ציוד או כשלי תחזוקה: 46
3 .3.3 סיכונים הנובעים משינויים בתנאים סביבתיים: 48
3 .4 טבלה ב'-המלצות ופעולות לפתרון: 49
3 .4.1 המלצות- גורם אנושי 49
3 .4.2 המלצות- לסיכונים הנובעים מהתבלות ציוד או כשלי תחזוקה: 52
3 .4.3 המלצות -סיכונים הנובעים משינויים בתנאים סביבתיים: 53
3 .5 לסיכום: 54
1 רקע תיאורטי 58
1 .1 הגדרות: 58
2 חקר זמן המתקן ה"קומבה": 62
2 .1 הקדמה. 62
2 .2 ניסוח אלמנטים: 62
2 .3 תהליך השירות במתקן הקומבה (תרשים זרימה): 63
2 .4 קביעת זמן מוקצב לשירות במערך עליון: 64
2 .5 חישוב תב"נ: 65
2 .6 הוצאת חריגים: 66
2 .7 טבלת סיכום זמן השירות(זמן מוקצב) 67
פרק ד: קביעת מספר עובדי שירות למתקן 69
3 תורת התורים. 68
3 .1 רקע תאורטי 68
3 .2 יישום תורת התורים במתקן ה"קומבה": 71
3 .2.1 הנחות יסוד של המודל: 71
3 .2.2 תאור סכמתי של מערך התור במתקן ה"קומבה" : 72
3 .2.3 חישוב זמן שהייה במערכת כפונקציה של מספר העובדים בעמדה: 73
3 .3 חישוב מצב חדש של זמן השירות(3 ו- 4 עובדים): 75
3 .4 לסיכום: 78
סיכום הפרויקט : 80 נספחים. 82
ביבליוגרפיה. 86