עבודת גמר לתואר הנדסאי תעשיה וניהול

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 10908

תקציר העבודה

מקום ביצוע הפרויקט:
הפרויקט יתבצע באתר ה"סופרלנד" הנמצא בראשון לציון.
אתר ה"סופרלנד" משתרע על עשרות דונמים והוא כולל
5 מתקנים מגוונים לילדים ולמבוגרים כאחד, באתר עובדים כ-
1 00 עובדים במחלקות השונות.
אנו עושים את הפרויקט על מתקן ה"קומבה" שהוא המתקן המרכזי והמסוכן ביותר והוא מהווה אטרקציה לקהל הלקוחות המגיע לאתר.
מטרות הפרויקט:
·        בניית תוכנית אחזקה מוצעת למתקן ה"קומבה", בניית יעדים ומדדים לאחזקת המתקן בצורה יעילה.
·        למצוא את מספר העובדים הדרוש במערך השירות במתקן ה"קומבה" כדי שזמן השהייה בתור יהיה מינימלי.
·        בדיקת הסיכונים הבטיחותיים הנמצאים במתקן ה"קומבה"(במתחם המתקן ובשטח הנגישות של קהל הלקוחות והעובדים) ומה ההסתברות להתממשות של כל הסיכונים והצעת תוכנית דרכים למניעת סיכונים אלו ועלותם.
שלבי ביצוע הפרוייקט:
הפרויקט נעשה בתיאום מלא עם הנהלת ה"סופרלנד".
איסוף נתונים לגבי אחזקת מתקן ה"קומבה" , הסיכונים הקיימים במתקן ומדידת זמני השירות של המיתקן.
·        ניתוח המצב קיים במתקן ובאתר.
·        בניית תוכנית אחזקה מוצעת לאתר ה"סופרלנד" לגבי מתקן ה"קומבה"      הצעת ייעול לגבי טיפול בסיכוני המתקן.
·        דרגות סיכוני הבטיחות ע"פ תוחלת הנזק.
·        קביעת זמן השירות באמצעות מדידת עבודה (חקר זמן).
·        קביעת מס' העובדים במערך השירות ב"קומבה" בהתבסס ע מודל תורת התורים.
·        ניתוח כלכלי של כדאיות ההמלצות.
תוכן עניינים
תמצית מנהלים. 3
תוכן ענינים                                                                                                                         6
טופס הצעה לפרוייקט. 8
מבוא:                                                                                                                              12
פרק א: תיאור מצב קיים                                                                                                      14
פרק ב: אחזקת מתקן ה"קומבה"                                                                                           19
1   אחזקה- רקע תיאורטי 18
1 .1       כללי: 18
1 .2       בלאי ציוד: 19
1 .3       מדיניות אחזקה: 20
2   יישום אחזקה במתקן ה"קומבה". 22
2 .1       מבוא- 22
2 .2       הגדרת יעדים לפעילויות מרכזיות במתקן 23
2 .3       סכימה ארגונית של מחלקת אחזקה ב"סופרלנד". 24
2 .4       הצעה לתוכנית אחזקה שגרתית ומונעת במתקן:
5
2 .5       מדדי בקרה. 27
2 .5.1            מדדי ביצוע: 27
2 .5.2            מדדי עלות: 28
2 .5.3            דוגמא לעלות תיקון תקלות: 29
2 .6       ניתוח כדאיות רכישה או שיפוץ מנוע: 30
2 .6.1            חלופה א': שיפוץ המנוע. 30
2 .6.2            חלופה ב': תיקון המנוע. 31
2 .6.3            חלופה ג: רכישת מנוע חדש: 32
2 .7       תיעוד מערך האחזקה של מתקן "הקומבה". 33
2 .8       סיכום: 35
פרק ג : ניהול סיכוני בטיחות  במתקן ה"קומבה"                                                                      38
1   ניהול סיכוני בטיחות- רקע תיאורטי 37
1 .1: כללי 37
2   מושגי יסוד בניהול סיכוני בטיחות וגהות. 38
3   יישום ניהול הסיכונים במתקן ה"קומבה". 40
3 .1       הקדמה: 40
3 .2       טבלה א' – הסיכונים במתקן ה"קומבה". 41
3 .3       מיון הסיכונים לפי קבוצות: 44
3 .3.1            גורם אנושי: 44
3 .3.2            סיכונים הנובעים מהתבלות ציוד או כשלי תחזוקה: 46
3 .3.3            סיכונים הנובעים משינויים בתנאים סביבתיים: 48
3 .4       טבלה ב'-המלצות ופעולות לפתרון: 49
3 .4.1            המלצות- גורם אנושי 49
3 .4.2            המלצות- לסיכונים הנובעים מהתבלות ציוד או כשלי תחזוקה: 52
3 .4.3            המלצות -סיכונים הנובעים משינויים בתנאים סביבתיים: 53
3 .5       לסיכום: 54
1   רקע תיאורטי 58
1 .1       הגדרות: 58
2   חקר זמן המתקן ה"קומבה": 62
2 .1       הקדמה. 62
2 .2       ניסוח אלמנטים: 62
2 .3       תהליך השירות במתקן הקומבה (תרשים זרימה): 63
2 .4       קביעת זמן מוקצב לשירות במערך עליון: 64
2 .5       חישוב תב"נ: 65
2 .6       הוצאת חריגים: 66
2 .7       טבלת סיכום זמן השירות(זמן מוקצב) 67
פרק ד: קביעת מספר עובדי שירות למתקן                                                                              69
3   תורת התורים. 68
3 .1       רקע תאורטי 68
3 .2       יישום תורת התורים במתקן ה"קומבה": 71
3 .2.1            הנחות יסוד של המודל: 71
3 .2.2            תאור סכמתי של מערך התור במתקן ה"קומבה" : 72
3 .2.3            חישוב זמן שהייה במערכת כפונקציה של מספר העובדים בעמדה: 73
3 .3       חישוב מצב חדש של זמן השירות(3 ו- 4 עובדים): 75
3 .4       לסיכום: 78
סיכום הפרויקט : 80 נספחים. 82
ביבליוגרפיה. 86