ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1191

תקציר העבודה

באפריל 1994 פרץ הג'נוסייד ברואנדה אשר נמשך כ- 3 חודשים ובמהלכו הושמדו כמיליון בני אדם, רובם מוגדרים בני הטוטסי אך יש בין הקורבנות גם בני ההוטו המתונים.                                                פשע הג'נוסייד פרץ על רקע היריבות האתנית שנוצרה בעקבות השלטון הקולוניאליסטי. רואנדה הייתה תחת שלטון קולוניאלי משנת 1898 ועד 1962, כאשר ב- 1916 התחלף השלטון הגרמני בשלטון הבלגי.
שלטון קולוניאלי ממושך כמו זה השפיע באופן משמעותי על רואנדה. התשתית הקיימת ברואנדה הייתה של שלטון הטוטסי על ההמון ההוטו. ההוטו נדרשו למלא את צוריכם של הטוטסי, נאסר עליהם להחזיק בקר ושטחי אדמה והם חויבו בעבודות כפייה. השלטון הקולוניאלי זכה לשיתוף פעולה מצד הטוטסי ולכן השתמש בתשתית השלטונית הקיימת לצרכיו. אומנם השלטון נשאר באותה מתכונת כמו בעבר אך כעת התוצרת של עבודות הכפייה נגזרה לטובת השלטון הקולוניאלי ובתוך כך הטוטסי זוהו כבני ברית של האירופאים דבר אשר הביא לחוסר איזון שתי הקבוצות וכתוצאה מכך גברו המתח והעוינות בין הקבוצות.
דבר נוסף אשר חיזק את השוני בין הקבוצות היה תורת הגזע שהביא עימו השלטון הקולניאלי. ברואנדה הייתה תמיד קיימת אבחנה אתנית בין ההוטו לטוטסי אולם כתוצאה מתורת הגזע בה תמך השלטון הקולוניאלי הנהיג השלטון רישום אתני בתעודת זהות ודרש קביעת קריטריונים לאבחנה בין ההוטו לטוטסי.                                                                                                                                  לצד תורת הגזע והקולוניאליזם התרחשו אירועים נוספים אשר שילובם הביא להתרחשות הגונסייד ב- 1994 כמו למשל המצב הכלכלי הקשה אשר גרר פערים מעמדיים גדולים ועוד.