תקשורת ודעת קהל
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי |
מילות מפתח | או"פ, האוניברסיטה הפתוחה, ממן 11, עבודה, תקשורת ודעת קהל |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1193 |
תקציר העבודה
ממ"ן 11- תקשורת ודעת קהל
1 . א.
אלו הם חמשת התנאים להיווצרות דעת קהל:
1- דעת קהל נוצרת סביב נושאים שיש לגביהם חוסר הסכמה ולא קונצנזוס.
2 – על הנושא להיות רלוונטי לציבור או מגזר מסוים.
נושא שאינו רלוונטי לא יצור דעת קהל.
3 – על אישיים חשובים המשמעותיים בחברה, כמו בעלי הון, ידוענים, סופרים ועיתונאים להביע דעה על הנושא. כדי לקדם נושא מסוים כדאי לגייס את הגורמים המשמעותים האלה שיתמכו בנושא, משום שדבר זה יעודד היווצרות של דעת קהל.
4- לקהל צריכה להיות תודעת קהל, כלומר עליו להיות מודע לכך שהוא חלק מציבור רחב יותר (דומה בהקשר של תודעה מעמדית- מושג שתבע ההוגה קארל מארקס) 5- הדעה צריכה להישמע בפומבי, כמו באמצעי התקשורת.
דיעות שלא נשמעות שוות ערך לדיעות שאינן קיימות.
ב. 1- ניתן לומר שמבחינה מסוימת הנושא שנוי במחלוקת, בין עובדות הנקיון במוסדות האקדמאים אשר מתלוננות על תנאי העסקתן הירודים, כשמנגד נמצאים המעסיקים וחברות הקבלן אשר שואפים להמשיך את תנאי ההעסקתן בשל אינטרסים כלכליים. יחד עם זאת, ישנו קונצנזוס גדול בקרב הציבור הישראלי לכך שזכויות עובדים צריכות להישמר, ועל כן אם נתייחס לציבור בשלמותו ולא למעסיקים וחברות הקבלן, הרי שהנושא איננו שנוי במחלוקת והתנאי כי דעת קהל נוצרת כאשר הנושא נמצא במחלוקת לא מתקיים.
2 -הנושא רלוונטי לכל אוכלוסיית עובדות הנקיון, שהן מהוות מגזר מסוים בחברה. כמו כן, הנושא עשוי להיות רלוונטי גם לגבי עובדים אחרים המרגישים…