מבוא ללימודי תקשורת 10408
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | מבוא ללימודי תקשורת |
מילות מפתח | ממן 14, תקשורת, תקשורת המונים |
שנת הגשה | 2018 |
מספר מילים | 1009 |
תקציר העבודה
ממ"ן
1 4 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1
א) תיאוריית הזרימה הדו-שלבית היא השערה שלפיה השפעתם של המסרים המוזרמים מהתקשורת על הנמענים איננה ישירה, המידע זורם מאמצעי תקשורת ההמונים אל מנהיגי הדעה ומשם אל הקהל.
במחקר הנערך על ידי כ"ץ ולזרספלד, שעסק במערכת בחירות ובהשפעתה של התקשורת על הנמענים הבוחרים, נמצא כי הרבה מאוד אנשים לא נחשפו לתעמולת בחירות ורובם לא קלטו את המסרים ישירות דרך תקשורת ההמונים אלא דרך מנהיגי דעה. המסרים שהוזרמו מאמצעי התקשורת הגיעו אל אנשים מסוימים המקושרים לקבוצות של נמענים ודרכם למעשה הועבר המידע והמסר התקשורתי.
המחקר הראה שהנמענים הם לא אוסף גדול ומבודד של אנשים, אלא קיימות רשתות מסוימות של יחסים ותקשורת בין-אישית בין הנמענים והמסרים מועברים בתהליך דו-שלבי; מאמצעי התקשורת אל מנהיגי הדעה וממנהיגי הדעה אל האנשים שנמצאים במסגרתם החברתית.
השפעותיהן של אמצעי התקשורת על הנמענים אינן ישירות אלא מתווכות על ידי חוליית הביניים של מנהיגי הדעה.
המאפיינים של אדם המשמש כמנהיג דעה: