תוכנית עסקית - שיווק מוצר חדש "אל חליק"
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | בחינת כדאיות הקמת עסק חדש |
שנת הגשה | 2001 |
מספר מילים | 14025 |
מספר מקורות | 35 |
תקציר העבודה
תקציר מבוא
במטלה זו אציג תוכנית עסקית מקיפה אשר תבחן את כדאיות יבוא ושיווק מוצר חדש לשוק המקומי. המוצר הוא חומר המונע החלקה באמבט למשך שנה מיום השימוש בו ונקרא “ANTI SLIP" או בעברית "אל חילק". מאחר ועסקים רבים נכשלים בשוק הישראלי, החלטתי לנתח לעומק את הענף, הסביבה, המתחרים, אסטרטגיות שיווקיות ואמצעים פיננסים. למדתי היטב את המוצרים החלופיים, יתרונותיהם וחסרונותיהם לעומת המוצר הנ"ל ואנסה להגדיל ולנתח את הידע שברשותי על הענף במטרה לצמצם את הסיכונים בעת קבלת ההחלטות ברמה הניהולית הגבוהה ביותר. תחילה אספר על הרעיון באופן כללי, על תאור העסק כפי שאני רואה אותו ועל תהליכי היבוא שהנם חלק חשוב בהקמת עסק זה. עיקרה של תוכנית עסקית הנה הכרת המוצר לעומק, הענף בו תפעל החברה, המתחרים בפועל, מתחרים פוטנציאלים ובעיות חזויות. חלק נרחב במטלה זו הקדשתי לתמהיל השיווק. אציג את משתני השיווק המבטאים את אסטרטגית השיווק הכוללת של הפירמה. כידוע, אלו משתנים אשר מצויים בשליטת החברה. לא ניתן להעריך אם עסק יצליח או לא ללא דוחות פיננסים, לכן אציג בסוף המטלה תחזית מכירות מאזן ודוח רווח והפסד. יזמים אוספים וצוברים מידע ממקורות שונים אשר חלקם חיצוניים וחלקם פנימיים. במטלה המוצגת לפניך נעשה שימוש בכל סוגי המקורות על מנת שהנחות היסוד יגדלו על חשבון ההערכות והתחזיות.