נושאים עכשויים בשיווק - כניסת מתחרים רבים לענף-תחום האופנה
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אופנה, אסטרטגיות שיווק, יתרון תחרותי |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 3771 |
מספר מקורות | 18 |
תקציר העבודה
תקציר כניסת מתחרים רבים לענף מחייבת התייחסות של כל חברה בקבלת החלטה אסטרטגית לגבי תכנון המערכת השיווקית שלה.
כוח הייבוא ההולך וגדל מביא להוזלה במחירי המוצרים.התקשורת המפותחת והזמינה,משמשת כלי בידי הצרכנים לעריכת חיפוש והשוואות מחירים בין המוצרים השונים המוצעים בשוק, ומגדילה את כוח המיקוח שלהם בחיפושם אחר מירב התועלות שהם יכולים להשיג עבור רכישת המוצר.
בעבודה זו הוצגו גישות שונות להתמודדות במצב של תחרות, במטרה ליצור יתרון תחרותי. יש גישות המתמקדות בהתמודדות מול המתחרים וניתוח הפעולות השיווקיות שלהם, ויש המתמקדות במילוי מירב צרכי הלקוחות.
יש הרואים את המחיר כמרכיב העיקרי בתחרות, ואת מלחמת המחירים כתועלתית, ויש הרואים במחיר פרמטר הניתן להשפעה דווקא באמצעות הוספת ערך מוסף למוצר.
בסיכום הדברים ניתן לומר כי ההתמודדות חייבת להיות משולבת, ולקחת בחשבון את הגורמים הסביבתיים והפנימיים גם יחד. קיום התחרות משפיע גם על בעלי העניין השונים כמו לקוחות, ספקים, כוח האדם ועוד. בחירת האסטרטגיה תשפיעה על כל מימדי ניהול השיווק ועל תמהיל המוצרים של החברה. כפי שקרה לחברת "X", שהרחיבה את קו המוצרים שלה ושינתה את תכני הפרסום ותפוצתו בעקבות התחרות בשוק.