ניהול השיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1021

תקציר העבודה

שאלה 1

אסטרטגיית בידול מוצר היא החלטות ומעשים של הפירמה ליצירת יתרון תחרותי למוצריה על פני המתחרים ולהוות למוצריה ערך מוסף עבור הלקוחות.

בפרסומת של "אלן קאר" נראה כי האסטרטגיה הבולטת היא בידול המוצר – נכון . בידול מוצר הוא היכולת של הפירמה/משווק לייחס למוצר סל תכונות ומאפיינים אשר המבדילים אותו ממוצרים אחרים בשוק . ניתן לבסס את המוצר על בסיס ממדים שונים של מוצר או שירות :

תכונות – החברה מדגישה את השוני שלה משיטות אחרות בשוק " יש דרך אחרת" . ללא תרופות או תחליפים וללא שינוי הרגלים או תופעות לוואי עקב הגמילה . "אלן קאר" מייצרים יתרון יחסי למוצר שלהם על פי שאר המוצרים האחרים בשוק ונותנים טיפול ייחודי ושונה לגמילה מעישון .
זמן הגמילה – "אלן קאר" מציגים אטרקטיביות ושוני ממוצרים אחרים בשוק , על ידי כך שזמן התהליך הוא בסך הכל 6 שעות "במפגש אחד של 6 שעות " וכך יוצרת יתרון על המתחרים ביעילות תהליך הגמילה הקצר לעומת ארוך יותר אצל המתחרים .
איכות ביצועים – "אלן קאר" כל כך מאמינה במוצר שלה ובשיטה להפסקת עישון עד שהם מתחייבים לתוצאות ובמידה ואין תוצאות מתחייבים להחזר כספי מלא , "עם אחריות לתוצאות או החזר כספי מלא". וכך למעשה משדרת ללקוח את הביטחון שהשיטה עובדת בוודאות ואם לא אין לו מה להפסיד ויוצרת יתרון למוצר שלה על פני המתחרים .
אמינות – " עד היום למעלה מ15,000,000 איש הפסיקו לעשן בשיטת אלן קאר" החברה נותנת תחושת ביטחון ללקוח שיש להם ניסיון רב, מוכח ואמין בהשוואה למתחרים .
שיטת תשלום נוחה – "אלן קאר" בשונה מהמתחרים בשוק פועלת בשיטת תשלום שונה המתוארת בפרסומת – "מפסיקים לעשן עכשיו ומשלמים רק בעוד שלושה חודשים " . וכך גורמים ללקוח לבטוח במוצר ולמנוע התנגדות לקוח מבחינה כלכלית .
ייעוץ ללקוחות – "אלן קאר" מעניקים ללקוח שירות של ייעוץ למתעיינים על ידי אפשרות שנציג החברה יעניק להם שיחת ייעוץ ללא עלות לאחר השארת פרטים, וכך מגדילה את מאגר הנתונים והלקוחות שלה . ומייצרת יתרון יחסי על המתחרים באיסוף נתוני לקוח וכמות "לידים" רלוונטים .