בימי שואה ופקודה - בדוק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 95
שנת הגשה 2020
מספר מילים 2716
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממן 13 – בימי שואה ופקודה
שאלה 1 א'
בתשובתי אסביר מהי "הרשות המרכזית של הרייך להגירת יהודים" מה הייתה תכליתה ומי ניהל אותה. לפי המקור המובא ניתן לראות כי זהו נקודת מפנה במדיניות האנטי יהודית של הנאצים כלפי היהודים, המסמך ממקד את כל הצעדים המכריעים שפועלים לפתור את בעיית היהודים תחת גוף אחד שנקרא: "הרשות המרכזית של הרייך להגירת יהודים" תכליתו להתמודד עם בעיית היהודים.
ליל הבדולח היה נקודת מפנה מכיוון כשלושה ימים אחריו בנובמבר 1938 התכנסה ישיבה ……….
סעיף ב'
התפתחות המדיניות האנטי יהודית של הנאצים מתרחשת לפי נקודות מרכזיות על ציר הזמן, מעליית הנאצים לשלטון ועד להקמת "הרשות המרכזית של הרייך להגירת יהודים".
הנאצים עלו לשלטון בשנת 1933 וביססו את מעמדם.
גרמניה מנתה 60 מיליון איש כשחצי מיליון מתוכם יהודים, חלקם בתפקידים בכירים, התחושה הייתה ………
סעיף ג'
בתשובתי אסביר את ההקצנה שחלה במדיניות הנאצים כלפי היהודים תוך התבססות על שתי הגישות הנזכרות במאמר: האינטנציונליסטית ופונקציונליסטים המתמודדות עם סוגיית רדיפת היהודים והשמדתם בידי הנאצים.
על פי הניתוח בסעיף ב' ניתן לראות את ההתדרדרות הדרגתית והלא מתוכננת מראש של הנאצים יחד עם סיבות משתנות כמו שטענה הגישה ……..
שאלה 2 סעיף א'
בתשובתי אסביר את הרקע להקמת הגטאות בפולין.
איגרת הבזק שנשלחה על ידי היידריך היוותה כישלון של הגרמנים להוציא לפועל גירוש יהודים היא נשלחת לפני שמסתבר שמדובר בכישלון, היא לא הייתה תוצאה ישירה של מדיניות הגטואיזציה שננקטה בפולין. להיפך, הגיטואיזציה לא הייתה חלק מהמדיניות שהתוותה איגרת הבזק
המונח "גטו" מקורו באיטליה פירושו לצקת מתכת ובשיח הנאצי המונח גטו מופיע החל מסוף שנות ……….
סעיף ב'
המחקר החדש מלמד על התהליך של הקמת הגטאות שנעשה בצורה הדרגתית וברוח הגישה הפונקציונליסטית. הדרך בהקמת הגטאות לא תוכננה מראש ולא הייתה כחלק מהפתרון הסופי.
הגטאות……….