סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

אמצעים רטוריים בפרסומות

₪400.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מוסד לימוד המכללה האקדמית נתניה
פקולטה החוג למנהל עסקים תואר שני
מקצוע מנהל עסקים וניהול, תקשורת
מילות מפתח אמצעים רטוריים, אסטרטגיה שיווקית, מדיה, מותג, מיתוג, פרסום, פרסומות, רטוריקה, רטוריקה בפרסומות, שיווק
שנת הגשה 2016
מספר מילים 8400
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא ……………………………………………………………………………………. 3
רטוריקה בפרסום והתפתחותה …………………………………………………… 5
אמצעים רטוריים בפרסום והשפעותיהם ……………………………………….. 7
מחקר אודות רטוריקה בפרסום ……………………………………………………. 10
מתודולוגיה …………………………………………………………………………….. 12
תאור משתתפי המחקר ………………………………………………………………. 13
ניתוח תיאורי של משתני המחקר
סקר מספר 1 ………………………………………………………………………… 14
סקר מספר 2 …………………………………………………………………………. 20
מבחני T בלתי תלוי לבחינת ההשערות
השערה מספר 1 ……………………………………………………………………… 26
השערה מספר 2 ……………………………………………………………………… 28
השערה מספר 3 ……………………………………………………………………… 31
השערה מספר 4 ……………………………………………………………………… 36
סיכום ומסקנות ………………………………………………………………………… 37
נקודת החולשה בעבודה …………………………………………………………… 38
בבליוגרפיה ……………………………………………………………………………… 39
נספחים
סקר מספר 1 …………………………………………………………………………. 41
סקר מספר 1 …………………………………………………………………………. 49

תקציר:
רטוריקה משמעותה- “מיומנות השכנוע באמצעות השפה”. היא מסייעת לנו לשכנע את העומדים מולנו והיא מורכבת מלוגיקה, בחירת המילים בהם נשתמש, הסגנון בו נתבטא ושפת הגוף שלנו.
בני אדם הינם יצורים מילוליים וכל מגע עם הסביבה כרוך בתקשורת וחילופי מסרים. רטוריקה עוזרת לנו להפוך למובנים יותר עבור הסביבה מפני שמסרינו נעשים ממוקדים וגם מכיוון שהשיחה הופכת מרתקת יותר.
כבר לפני מספר עשורים, השכילו פרסומאים להבין כי שימוש באמצעים רטוריים בפרסומות (משחקי מילים, חריזה, פארודיה, פוליסמיות ועוד), שונה מטקסט מדעי בלבד ועל כן הפוטנציאל הטמון בכך גדול.

במדינות מסוימות בעולם (סין לדוגמא), נאסר על שימוש באמצעים רטוריים בפרסומות על ידי הפיקוח הממלכתי, בטענה שהשימוש ב”שיבושים לשוניים” יוצר “כאוס תרבותי” המפר את חוק הדיבור והכתיב התקניים ומקשה על קידום המורשת- במיוחד אצל ילדים.
מתוך ההבנה כי לרטוריקה תפקיד חשוב ביצירת פרסומות מוצלחות, החלטנו לבחון את שאלת המחקר: “האם שימוש באמצעים רטוריים בפרסום משפיע על המסר המועבר ומוביל ליחס חיובי יותר כלפי המותג והמוצר?”
הבחירה לעסוק בשאלה זו נבעה מהרצון להבין האם ההנחה שרטוריקה משפיעה באופן חיובי על דעת הקהל היא נכונה, במיוחד בתקופה המודרנית בה התחכום עלה שלב וכך גם הגירוי.

מתוך כך נבעו ארבע השערות המחקר הבאות:
במאמר The Effect of Humor on Memory: Constrained by the Pun (2010 Summerfelt, Lippman Hyman .) נמצא, כי נושאים מעורפלים ולא ברורים בהקשרם הכללי, נזכרים טוב יותר בשלב מאוחר יותר, וכי חסכון או צמצום בפירוט מידע שמתקבל ממשחקי מילים, גורמים לשיפור בשחזור הפרסומת לאחר זמן. על כן, השערת המחקר הראשונה שתיבדק במחקר הנוכחי תהיה- שימוש במשחקי מילים בפרסומות מוביל לשיפור באחזור הזיכרון לגבי המידע בפרסומת.
המאמר ( The impact of humor in advertising: A review (Weinberger, Marc G; Gulas, Charles S 1992 מדבר על כך, ששימוש בהומור בפרסומות נמצא כמשפיע באופן חיובי על תשומת לב הצרכן. השוואה מחקרית של מודעות הומוריסטיות עם כאלה שלא בארבעה קריטריונים- תשומת לב ראשונית, קשב מתמשך, תשומת לב צפויה ותשומת לב כללית, נמצא כי המודעות ההומוריסטיות מושכות יותר תשומת לב בכל ארבעת הקריטריונים, ועל כן נבנתה ההשערה השנייה של המחקר הנוכחי והיא- הומור בפרסומות משפיע באופן חיובי על תשומת הלב של הנבדקים.
לרטוריקה בפרסומות לפי המאמר (2012 Abdelhak & Mzoughi) The Effects of Rhetoric on Experiential Responses to Advertising, יש השפעה על רגש הצופה, על דימויו, על זכרון לטווח הארוך ועל הגישה כלפיי הפרסומת והמותג. על כן, נבדוק את ההשערה- לרטוריקה בפרסומות מובילה לגישה חיוביות יותר כלפי המותג המפורסם.
במחקר (2002 Phillips and McQuarrie ) The Development, Change, and Transformation of Rhetorical Style in Magazine Advertisements 1954-1999, נמצא שהפעולה של רטוריקה בפרסומות ומניעת ההסבר שלהן עולים על הסיכון שהצופה לא יבין, בכך שרטוריקה ומשחקי מילים הופכים את הפרסומת למעין “חידה” שהלקוח צריך לפתור. פתרון החידה על ידי הצופה והבנת הפרסומת גורמת ללקוח להטמעת הפרסומת והמוצר בזיכרון והופכת את המוצר לזכיר יותר, מכן נשער כי, רטוריקה בפרסומות מובילה להטמעת הפרסומת והמוצר בזיכרון הלקוח.

₪400.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

עבודות בתחומים דומים

  • הערכת שווי חברות - קסטרו 2022 - בשיטת DCF - ציון 98
  • 30111 מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א - ממ"ן 11 ציון 100
  • סמינריון בניהול - השפעת השחיקה, השעמום והחוסן האישי על…
  • מטלה בקורס שיטות מחקר ניתוח מאמר מחקרי כמותני ומאמר מחקרי…
  • עבודת פרה סמינריון בנושא השפעת הפרסום ברשתות החברתיות על…

מקצועות

  • אמנות ומוסיקה (423)
  • אנגלית (273)
  • אנתרופולוגיה (369)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (178)
  • היסטוריה וארכיאולוגיה (1,537)
  • הנדסה ותעשייה (153)
  • חינוך (1,921)
  • חשבונאות (488)
  • יהדות (349)
  • כלכלה (1,065)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,656)
  • מדעים (350)
  • מנהל עסקים וניהול (5,873)
  • משפטים (2,007)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,150)
  • ספרות, שפה ולשון (551)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (249)
  • עבודה סוציאלית (308)
  • פילוסופיה (303)
  • פסיכולוגיה (2,017)
  • קולנוע ותאטרון (489)
  • קרימינולוגיה (786)
  • תחומים אחרים (425)
  • תיירות (141)
  • תקשורת (1,933)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • דו"ח מעבדה
  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית בוינגייט המכללה האקדמית בית ברל המכללה האקדמית גבעת וושינגטון המכללה האקדמית גליל מערבי המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין המכללה האקדמית נתניה המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-אביב - יפו המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן המרכז האקדמי פרס המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הקריה האקדמית אונו מכון טכנולוגי חולון מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת כנרת מכללת לוינסקי לחינוך מכללת סמינר הקיבוצים מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל ת.אחר
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.