גיוס המונים לאמונה.
מוסד לימוד | האוניברסיטה העברית, ירושלים |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | יהדות, פילוסופיה |
מילות מפתח | אמונה, גיוס לאמונה, דת |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 7564 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
מבוא 2
פרק 1 – הדת בתקופה הפוסט מודרנית – הגדרה, קשיים וסמלים 3
1.1 תנועות חילון מול נורמות דתיות והתפרקות הערכים 4
1.2 הדת מול תרבות הצריכה והאינדיבידואליזם 5
1.3 הדתות השונות: אסלאם, יהדות ונצרות 6
פרק 2 – סמלים ככלי ללוחמה פסיכולוגית 8
2.1 הסמלים של האסלאם 10
2.2 הסמלים של היהדות 10
2.3 הסמלים של הנצרות 11
פרק 3 – השיווק של הדתות לציבור הרחב 12
3.1 כלי השיווק המקובלים בכדי למשוך את הציבור לדת 14
3.2 שימוש בסמלים בכדי למשוך המונים לדת 15
סיכום 16
ביבליוגרפיה 18
אמונה היא דבר מיסטי, רוחני, שעיקר הביטוי שלו הוא פנימי. יחד עם זאת, הדתות הגדולות בעולם הצליחו לשרטט סמלים חזותיים שיבטאו את בסיס האמונה שלהם. האמונה היא צורך אנושי בסיסי היוצר סיפוק אצל האדם בממד הרוחני. לדת יש שורשים פסיכולוגיים הנעוצים בלמידה חברתית העוברת מההורים לילדיהם, (Sheahen, T. P. (2016).).
המטרה של עבודה זו היא ללמוד על הצורות השונות שבהם משתמשים בכלי השיווק על מנת לקדם את הדת, בכדי לעשות זאת אבחן את שלוש הדתות המונותאיסטיות המפורסמות, אסלאם, יהדות ונצרות.
כיצד מגייסים המונים לאמונה על ידי שימוש בסמלים ומסרים בעיקר בתקופה הפוסט מודרנית?