סוגיות בחינוך מיוחד
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | חינוך |
קורס | סוגיות בחינוך מיוחד |
מילות מפתח | סוגיות בחינוך מיוחד - מגוון עבודות בנושא סוגיות בחינוך מיוחד |
ציון | 96 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 989 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
א. בחרו שני אנשי מקצוע בחינוך המיוחד, עליהם למדתם ביחידה 1 .תארו את
פועלם והסבירו כיצד יכול כל אחד מהם לסייע לאיתי. נמקו תשובתכם תוך
התייחסות למידע המופיע על איתי בקטע. הקפידו לשלב ציטוטים מהקטע
בתשובתכם ולהסבירם.
ב. בחוק החינוך המיוחד התשמ"ח 1988 מופיעה המלצה להעדיף השמה בחינוך
הרגיל על פני השמה בבית ספר מיוחד. קראו את החוק וחוו דעתכם על המלצה
זו. הציעו עבור איתי מסגרת חינוכית מתאימה לכשיגיע לגיל שש. נמקו
בחירתכם תוך התייחסות ליתרונותיה וחסרונותיה עבור איתי. צרפו ציטוט
מתאים מהקטע.
ג. בחרו שניים מעקרונות העבודה בחינוך המיוחד שהוצגו ביחידה 1 ,פרטו כל אחד
מהעקרונות והסבירו כיצד הוא יכול לסייע לאיתי. נמקו תשובתכם תוך
התייחסות למידע בקטע. הקפידו לשלב ציטוטים מהקטע בתשובתכם
ולהסבירם.
א. הסבירו מהי המוגבלות של הילד/ה ותארו את מאפייניה תוך התייחסות למידע
בכתבה שצרפתם. הציגו 3 קשיים בשילוב ילד/ה מאוכלוסיית היעד המופיעה
בכתבה. יש להקפיד לקשר את הקושי בשילוב לאוכלוסיית היעד שבכתבה ולמידע
המופיע בכתבה עצמה ולא להציג קשיים בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים באופן
כללי.
ב. הציגו שני אנשי מקצוע בחינוך המיוחד שתרומתם תהיה משמעותית לילד/ה
שבכתבה כדי לשפר מיומנויותיהם. פרטו את תפקידו ותרומתו של כל אחד מאנשי
המקצוע בנפרד לילדה/ה בכתבה. נמקו בחירתכם.
שאלה 3-
ציינו נכון / לא נכון לגבי כל אחד מארבעת ההיגדים הבאים תוך הנמקה קצרה )עד 5 שורות(. )כל
היגד מנומק – 10 נקודות(.
א. תכנית לימודים אישית )תל"א( נכתבת על ידי מחנכת הכיתה על בסיס היכרות עמוקה רק עבור
ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
ב. על פי תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד מ-2018 ,להורים לילדים עם מוגבלות לא ניתנת אפשרות
להשפיע על סוג המסגרת החינוכית שבה ילמדו ילדיהם.
ג. הצהרת סלמנקה הינה ההתייחסות הרישמית הראשונה בנושא השילוב במערכת החינוך
המיוחד בישראל.
ד. על פי תפיסת העולם ההומניסטית חינוכית כל אדם עם צרכים ייחודים יכול לתרום לחברה