סיכום לקורס תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי (10716)
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי |
מילות מפתח | בועת הסינון, דיסוננס קוגניטיבי, דעת קהל, הבעת דעה, חשיפה סלקטיבית והקצנה, מודל שיקול הדעת, ספירל השתיקה, סקרים וביג דאטה, פייק ניוז, קביעת סדר היום, רציונאליות דלת מידע, תקשורת פוליטית |
שנת הגשה | 2023 |
מספר מילים | 11289 |
תקציר העבודה
סיכום מפורט ומסודר לקורס תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי (10716)
יש הסברים לכל היחידות, עם סיכום למאמרים הרלוונטים למבחן ולממ״נים.
הסיכום מכיל 32 עמודים, המלל בגודל 11 וגופן Arial
הסיכום מכיל את החומרים הבאים:
יחידה 1- תאוריות ליבה בחקר תקשורת פוליטית
הגדרה של תקשורת פוליטית
תיאוריה של קביעת סדר היום
*ויימן וברוסיוס- סדר יום בעידן הדיגיטלי: קביעת סדר יום או דיפוזיה
תנאים להתהוות דעת קהל
תיאוריית טביעת המסגרת
*שטרומבק- מדיאטיזציה: התקשורת כמתווכת, מדיאטיזציה, 4 שלבים במדיאטיזציה, הגיון המדיה והגיון פוליטי
*הברמאס- המרחב הציבורי: הגדרה של מרחב ציבורי, מאפיינים וחשיבות בדמוקרטיה
*פרלוף- תקשורת עוינת בעידן הדיגיטלי: אפקט התקשורת העויינת, כיצד הוא נוצר? מהם הגורמים המגבירים או הממתנים אותו? תקשורת עויינת בעידן הדיגיטלי
יחידה 2- פוליטיקאים בסביבות מדיה משתנות
*ואן אלסט וולגרייב- מידע וזירה: התקשורת כמקור מידע וכזירה עבור הפוליטיקאים
פרסונליזציה פוליטית
יחידה 3- הבעת דעה והשתתפות פוליטית בעידן הדיגיטלי
*סופר וגורדוני- ספירלת השתיקה: ספירלת השתיקה, הבעת דעות בתקשורת פנים אל פנים והבעת דעות בזירה דיגיטלית
יחידה 4- חשיפה סלקטיבית והקצנה
חשיפה סלקטיבית
מודל שיקול הדעת
דיסוננס קוגניטיבי
חשיפה סלקטיבית בעידן הדיגיטלי
*פאריסר- בועת הסינון: מהי בועת הסינון וכיצד היא נוצרת, הסכנות בבועת הסינון
יחידה 5- פייק ניוז ודיסאינפורמציה
*אלקוט וגנצקו- רשתות חברתיות ופייק ניוז: פייק ניוז, הסיבות ליצירת והפצת פייק ניוז, המחירים החברתיים של פייק ניוז, מי מבחין בפייק ניוז? כיצד להתמודד איתן?
יחידה 6- מסעות בחירות
*פופקין- רציונאליות דלת מידע: רציונליות דלת מידע, גורמים, הבוחר כמשקיע/כצרכן, קיצורי דרך
יחידה 7 – סקרים וביג דאטה: סקרים ובעיות בסקרים, ביג דאטה