תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי (10716)
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | מדעי המדינה ויחבל |
קורס | תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי |
מילות מפתח | ביג דאטה, דעת קהל, סקר, פופקין, פייק ניוז, רציונאליות דלת מידע |
ציון | 98 |
שנת הגשה | 2023 |
מספר מילים | 1368 |
תקציר העבודה
ממ"ן 13
בקורס- תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי (10716)
3 עמודים מלאים, גופן Arial, מלל בגודל 11.
חלק א
בזמן האחרון נערכו כמה מערכות בחירות בישראל. המפלגות הקדישו מאמץ רב לקמפיינים של שכנוע ותעמולה בתקשורת וברשתות החברתיות, התקשורת סיקרה את המפלגות ואת המועמדים, העלתה נושאים לדיון, ניסתה להבין ולדווח על עמדות הציבור וערכה סקרים תכופים לגבי סיכויי המפלגות השונות. ענו כל הסעיפים:
א. הסבירו מהי ספירלת השתיקה, מהם הגורמים לה ומה מאפיין את ספירלת השתיקה בעידן הדיגיטלי. בהסתמך על תיאוריה זו, האם עלולה להיווצר ספירלת שתיקה, במרחב הדיגיטלי, במהלך מערכת הבחירות ומהן ההשפעות הצפויות על הציבור?
ב. הסבירו את המושג "רציונאליות דלת מידע" (פופקין). על פי תפיסה זו, כיצד מגבשים המצביעים את דעתם במהלך מערכות בחירות? הסבירו.
ג. הסבירו מהו "פייק ניוז", למה הן נוצרות ומופצות, מהן הסיבות לפריחתן בעידן הרשתות החברתיות ומהם המחירים החברתיים שהן גובות. מה עשויה להיות השפעתן של "פייק ניוז" על הבוחרים במהלך מערכת הבחירות?
חלק ב
א. הגדירו מהו סקר ופרטו מהן הבעיות בתכנון ובביצוע סקרים.
ב. הסבירו במילים שלכם מה זה "ביג דאטה" וכיצד ניתן לאסוף אותו.
ג. הסבירו בפירוט מהם היתרונות והחסרונות של סקרים לעומת ביג דאטה ומתי
מתאים להשתמש בכל אחד מהם כדי לנסות ולאפיין את דעת הקהל.