קירוב רחוקים - עקרונות חינוך והוראה במשנת החמ"ד
מוסד לימוד | ת.אחר |
סוג העבודה | עבודה אקדמית |
מקצוע | חינוך, יהדות |
מילות מפתח | חינוך ממלכתי דתי, עקרונות במשנת החמ"ד, קירוב רחוקים |
ציון | 88 |
שנת הגשה | 2017 |
מספר מילים | 4538 |
מספר מקורות | 24 |
תקציר העבודה
סיכום המאמר "קירוב רחוקים"
הנושא: חשיבות קירוב רחוקים לחינוך יהודי.
הטענה המרכזית: חובתנו לקרב יהודים שאינם מקיימים את המצוות, גם אם הם מגיעים מבתים חילוניים או מסורתיים.
הנימוקים:
• אבותינו, אברהם, יעקב ורבן יוחנן בן זכאי, היו דוגמאות לקירוב רחוקים.
• "ואהבת את השם אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך" (דברים ו, ה) מחייב אותנו להפיץ את האמונה לכל אדם.
• "כל המלמד את בן חברו תורה זוכה ויושב בישיבה של מעלה" (בבא מציעא פה, א).
• "הוי כל צמא לכו למים" (ישעיהו נה, א) – יש להציע תורה לכל אדם, גם אם אינו הגון.
• "והעמידו תלמידים הרבה" (אבות א, א) – יש לקבל כל תלמיד, ללא הבחנה.
הצעות ליישום:
• להקים בתי ספר תורניים פתוחים לכל תלמיד, ללא תנאים.
• להשקיע מאמצים בקירוב יהודים שאינם מקיימים את המצוות, בצורה מכבדת ואוהבת.
הביקורת:
• יש הסבורים שיש לבחור תלמידים בקפידה, ולקבל רק תלמידים הגונים.
הערות נוספות:
• המאמר מציג מגוון מקורות תורניים התומכים בקירוב רחוקים.
• המאמר מתייחס לביקורת בנושא, ומציע פתרונות אפשריים.