אפקטביות הפרסום דרך פייסבוק על דור ה- Y בתחום האופנה בישראל

תקציר העבודה

מטרת העבודה היא לבחון את ההשפעה של הפרסום ברשת החברתית- פייסבוק על דור ה-Y. כתוצאה מכך שדור זה משתמש תדיר בפלטפורמה זו, הוא הופך למטרת פרסום של חברות קטנות, בינוניות וגדולות. ננסה לחוות את הפרסום מעיניהם של שני הצדדים- המפרסם והמושפע, דור ה-Y. מבחינת המפרסם, ננסה למקד את היעילות ולכוון את פרסומו ליעדים שמהם הוא יוכל להשיג אחוזי הקלקה גבוהים ומעורבות בפוסטים, דבר זה יוביל לחשיפה גדולה יותר ובהמשך לרווחים גבוהים יותר, אשר יעניקו לו את התשואה המרבית להשקעותיו. מנגד, נחקור את הפרסום ממבטו של דור ה-Y. כמו שנאמר, דבר שיקל עלינו את החקירה הינו השתייכותנו לדור זה, ויהווה יתרון מסוים בתחקור אפשרי רחב יותר של חברים ומכרים בני גילנו לשאלות בנושא הנחקר.

 

תוכן עניינים

 

סקירה ספרותית.. 6

2.1 פייסבוק וההגדרה מהי רשת חברתית.. 7

2.2 דור ה-Y.. 8

3.1 אפקטיביות (משתנה תלוי). 10

3.2 שימוש בידוענים.. 12

3.2.1 למה יש קשר בין שימוש בידוענים לאפקטיביות.. 13

3.3 דפי נחיתה (עמודי בית): 14

3.3.1 למה יש קשר בין דפי נחיתה (עמודי בית) לאפקטיביות.. 15

3.4 קידום ממומן. 15

3.4.1 למה יש קשר בין קידום ממומן לאפקטיביות.. 16

3.5 הגרלות.. 17

3.5.1 למה יש קשר בין הגרלות לאפקטיביות.. 18

3.6 שימוש בסרטונים.. 19

3.6.1 למה יש קשר בין שימוש בסרטונים לאפקטיביות.. 20

3.7 כמות חברים/עוקבים.. 20

3.7.1 למה יש קשר בין כמות חברים ועוקבים לאפקטיביות.. 21

4.שיטות המחקר.. 23

4.1 מדגם.. 23

4.2 אוכלוסיית המחקר.. 23

4.3 כלי המחקר.. 24

5.1 סטטיסטיקה תיאורית.. 28

5.1.1 ניתוח הנתונים הדמוגרפיים.. 29

5.2 סטטיסטיקה הסקתית.. 33

  1. דיון. 34

6.1 תרומת המחקר – בפאן האקדמי 36

6.2 תרומת המחקר – פרקטי 36

6.3 מגבלות המחקר.. 37

6.4 הצעות למחקרים עתידיים.. 38

7.סיכום – מסקנות.. 38

8.ביבליוגרפיה.. 41

  1. נספחים.. 43

9.1 השאלון. 43

9.2 טופס הצהרה על הכנה עצמית של העבודה בסמינריון בנהל עסקים.. 48