הסכסוך הישראלי פלסטיני בראי הרשתות החברתיות - סמנריון איכותני ראיונות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע ,
מילות מפתח , ,
ציון 85
שנת הגשה 2021
מספר מילים 5794
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא 3
סקירת ספרות 4
אמצעי התקשורת והסכסוך הישראלי- פלסטיני: 4
אמצעי התקשורת ככלי להסתה נגד ישראל: 4
אמהות וחיילים: 6
ממצאים 8
ניתוח על פי תמות 8
רקע, כמיהה וזיקה: 8
הרשת החברתית ומקומה במציאות הפוסט מודרנית: 9
הרשת החברתית כבמה לזריעת פחד בעת מלחמה: 11
דרכי התמודדות – שיתוף או הסתרה, צחוק או רתיעה: 13
רפלקציה 15
דיון וסיכום 17
ביבליוגרפיה 19

מבוא
בעבודה זו אסקור את מרכזיותה של התקשורת והרשתות החברתיות בחיינו ואת השפעתה על חיילי צה״ל, רגשותיהן של אימהות בעקבות פרסומים וסרטוני הפחדה שמפורסמים ברשתות החברתיות, והשפעתם בכל הקשור לקונפליקט הישראלי- פלסטיני בפרט, ראשית בחרתי בנושא זה מכיוון שאני מחוברת ומאמינה בצבא של ישראל, מטעמי אידיאולוגיה וזיקה לשרת את הארץ, בעבר נתקלתי באמירות על הצבא הישראלי שהוא צבא שמאמן חיילים לרצוח אנשים חפים מפשע, מונע מהפלשתינאים שירותי בריאות תרופות ועוד.
בתקופה האחרונה הקמתי משפחה, והפכתי לאימא בחודשים האחרונים ולא ארצה שבתי תתקל באותם אמירות כמו שאני נתקלתי. כאמא אני חוששת לשלוח את בתי לצבא בעתיד לבוא כפי שכל אימא ישראלית עתידה לעשות כאשר ילדה מגיע לגיל 18 אני בעיקר חוששת איך היא תתמודד מול האמירות נגד ישראל ומה יהיה החוסן שלה, והאם זה ישפיע עליה בגיוס לצבא, ואיפשהו אני גם מסתכלת על עצמי כאמא ולא יודעת איך זה ישפיע עליי עוד כמה שנים, האם הדעה שלי לגביי גיוס לצבא או ללוחמה תשתנה? האם אני ארצה כאמא שהילדים שלי יהיו לוחמים?..
אחד המקרים הזכורים לי ואני בטוחה שזכור לרבים במדינת ישראל הוא מקרה חטיפת החייל גלעד שליט, אני זוכרת את היום בו הודיעו על חטיפת חייל, אני זוכרת את הריאיון שהעניקה אמו לתקשורת ואת הפרסומים שהיו ברשתות החברתיות ובכל ערוצי התקשורת השונים, אני בטוחה שמקרה החטיפה של החייל גלעד שליט נגע בכל אמא לילדים ובפרט אמהות לחיילים, לתקשורת הייתה השפעה רבה בכל מה שהיה קשור לחטיפה ולפרסומים אני זוכרת שכל ערב חיכינו למהדורת החדשות כדי לראות פרסומים ,ונכנסנו לכל אתר כדי להתעדכן, ניתן לראות כי בימינו ישנה השפעה רבה על התקשורת והרשתות החברתיות וכי הם תפסו מקום גדול בחיינו.

מבוסס על 3 ראיונות