השפעתה של הבינה המלאכותית על אורח חייהם של כבדי ראייה ועיוורים

תקציר העבודה

תקציר
עבודה זו מספקת איגוד וסיכום של סקירת הספרות המחקרית בנושא השפעתה של הבינה מלאכותית על אורח חייהם של כבדי ראייה ועיוורים. בתחילת העבודה מוצגת סיקרה מקיפה על סוגיהם השונים של לקויי ראייה לצורך בניית הבסיס להבנת השתלבותה של הבינה המלאכותית בתחום זה. לאחר מכן נראית סקירה מקיפה של מהי בינה מלאכותית וכיצד ניתן ליישם אותה בתחום הרפואה. התייחסות מעמיקה יותר ליישומה של טכנולוגיה חדישה של בינה מלאכותית בתחום לקויות הראייה והעיוורון תוצג לאחר מכן. בתוכה תיכלל סקירה של היבטי טיפול ושיקום בלקויי ראיה באמצעות התערבות של פתרונות מבוססי בינה מלאכותית חדשניים הנמצאים בתהליכי פיתוח כגון שתלי רשתית ומשקפי בינה מלאכותית. עבודה זאת מדגישה את ההשפעה החיובית של הבינה המלאכותית על חייהם שם אנשים רבים המתמודדים עם לקות ראייה ועיוורון.
לאחר מכן, תוצג בפרק נפרד הדעה האישית של החוקרים לגבי תחזית התקדמותה העתידית של הבינה המלאכותית בתחום לקויות הראייה בהתייחסות להיבטים האתיים הכרוכים בכך. הדיון, יוצג לאחר מכן ויסקור פתרונות אפשריים ללקויות ראייה המבוססים על בינה מלאכותית. לסיכום יוצג פרק המסקנות אשר יסכם את כלל העבודה ויציג את עיקרי הדברים החשובים הנובעים ממנה.
נראה כי לבינה מלאכותית יש פוטנציאל השפעה גדול על טיפול והשיקום של לקויי ראייה ועיוורים. ישנן התערבויות פוטנציאליות אפשרויות ברמות שונות של פולשנות- החל ממשקפיים חיצוניים בעלי מצלמה המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית, המספקת תיאור מילולי למשתמש של סביבתו ואף יכולה לזהות פנים ועד לניתוחי השתלה של רשתית המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית חדישה אשר מסוגלת לסייע בשחזור ושיקום ראייה. לבינה המלאכותית השפעה לא רק בתחום הטיפול והשיקום אלא גם בתחום האבחון, באמצעות ניתוח ופירוש צילומי הדמיה רפואית וסקירת כמויות גדולות של נתונים באופן מדויק ויעיל כמעט כמו רופאים מומחים אנושיים.