התא מבנה ופעילות עם הערות. ציון- 94

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2017
מספר מילים 702
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

שאלה 1: תארו והסבירו שלושה ההבדלים העקרוניים בין המעטפת של חיידקי הפרוטאובקטריה (גראם- שליליים) לבין הפירמיקוטים (גראם-חיוביים)? שאלה 2: א. הסבירו מהי הפריפלסמה? ב. הסבירו האם ואיפה היא קיימת בחיידקים גראם- חיוביים? שאלה 3: א. תארו את המבנה של דופן התא החיידקי. ב. הסבירו כיצד משפיעים ליזוזים ופניצילין על המבנה של דופן התא. מה ההבדל העקרוני בדרכי פעולתם. ג. כיצד אנו משתמשים בחומרים אלה בניסויי המעבדה שלנו? שאלה 4: חפשו ברשת את משמעות המושג הביולוגי אינדוקציה (=השראה). לאיזה אנזימים נגרום לאינדוקציה במעבדה וכיצד? שאלה 5: לפניכם נוסחת החישוב של יחידות האנזים:
units = [(OD1-OD2) + (OD3-OD4)/2]/2 x 5 x 60/t x 50/35. הסבירו את מקור המספרים הבאים בנוסחה: 35 ,50 , 5. שאלה 6: א. הסבירו היכן בתא החיידק הייתם מצפים למצוא את האנזימים שאת מיקומם תבדקו בניסוי הראשון. התייחסו בתשובתכם לתפקיד שהאנזים ממלא בתא. ב. הסבירו את הריאקציה הכימית בעזרתה תבדקו את כמות האנזים בטא גלקטוזידז. ג. הסבירו את הריאקציה הכימית בעזרתה תבדקו את כמות האנזים אלקלין פוספטז. שאלה 7: אתם משתמשים במעבדה בפניצילין, בשני ריכוזים שונים.
א. הסבירו את שני השימושים השונים של הפניצילין . ב. מה מנננון הפעולה של פניצילין . : ג. מה מנגנון העמידות שאנחנו מפעילים. שאלה 8: הכינו תרשים זרימה של שני הניסויים אשר תבצעו במעבדה. תרשים זה יכיל, את כל השלבים של עבודתם במעבדה (ללא ריכוזי תמיסות, נפחים וזמנים) ואת הקשר ביניהם. תנו שם לכל שלב. הכינו העתק מתרשים הזרימה כדי שתוכלו להיעזר בו במעבדה. להלן תרשים כללי (רק שמות השלבים) לניסוי שאינו קשור לניסויים שתעשו במעבדה, שבמתכונתו עליכם לבנות את תרשים הזרימה: