חירויות הפרט - תשובות לכל הממ"נים באופן מרוכז

תקציר העבודה

חירותו של הפרט הייתה בעיני טרנר ההיסטוריון ות'ורו הפילוסוף היסוד המעצב את אישיותו של האדם הדמוקרטי האמריקני. הצג את דעות שניהם והשווה ביניהם. מהו השונה ומהו הדומה?
תשובות:
ט ר נ ר:
ב – יולי 1893 הרצה פרדריק ג'קסון טרנר בכנס אגודת ההיסטוריונים האמריקאים בשיקגו, הוא הרצה וגרם ל"פרונטיר" (ספר) להיות מוכר וכתורם תרומה מהפכנית להיסטוגרפיה האמריקנית. טרנר היה היסטוריון שגדל במערב ארה"ב, וחיבר את המאמר על "משמעות הספר בהיסטוריה האמריקנית".
תזת טרנר מציעה על ה"ספר" נקודת מבט חדשה ועקרון אחיד להסבר ייחודה של החברה האמריקאית ולהבנת התפתחותה ההיסטורית – להסביר את ייחודה של החברה בארה"ב בסימן ההתיישבות. טרנר תולה במאמרו את ה"ספר" כגורם שעיצב את החברה, גורם בסיסי שממנו התפתחה החברה בארה"ב עד ימיו של טרנר. טרנר "ראה באחדות ההיסטוריה של ארה"ב כנקבעת על ידי תולדות התיישבותה" שמתחילה עם ייסוד המושבות מהמאה ה-18 ועד לימי המאה ה-19, ייסוד זה התרחש במרחבים אינסופיים פראיים תוך מאבק באיתני הטבע והאינדיאנים. מאבק זה הביא את החברה ליצירת הלך רוח ונורמות התנהגותיות שהיו יחסית נדירות בנוף הבינלאומי. טרנר מראה את ההבדלים בין מתיישבי המזרח שהתגבשו להיות חברה מגובשת בעלת ריבוד חברתי מפותח לבין חברה חלוצית שנעה ומתפשטת מערבה ופשוטה במבנה החברתי שלה. טרנר טוען כי בתנאי הספר נהרסים כל ההבדלים האת