טכניקות ניהול

תקציר העבודה

תקציר מנהלים

חברת SONYהיא חברת ענק במספר תחומים , אלקטרוניקה ומוצריה, תעשיית המוסיקה והווידיאו/צילום.
החברה נכלאה לקשיים או יותר נכון להפסדים של חטיבת האלקטרוניקה והמוסיקה ולכן יש צורך במציאת פתרונות ובעיצוב ומיצוב חדש לחברה.
במהלך השינוי האירגוני החברה תבחן מספר אסטרטגיות ניהוליות חדשות בתחום התפעולי ובתחום העיסקי על מנת לעצור את ההדרדרות ולהקפיץ מדרגה מחדש.
החברה פונה ליועצים ארגוניים שיגבשו לה תוכנית ארוכת טווח ליישום חזונהלטווח הארוך והבראתה בטווח ה הקצר.

תוכן עניינים

1. תקציר מנהלים………………………………………………………………………………….2
2. מבוא………………………………………………………………………………………………4
3. רקע וחזון של חברת SONY………………………………………………………………….5
4. בעיות/קשיים בשנת 2003……………………………………………………………………..7
5. הגדרת טכניקות ניהול………………………………………………………………………….8
6. JUST IN TIME……………………………………………………………………………….9
7. ניתוח פארטו…………………………………………………………………………………….10
8. ניהול האיכות TQM…………………………………………………………………………..11
9. אפס ליקויים…………………………………………………………………………………….13
10. ניתוח עיסוקים………………………………………………………………………………….15
11. שרשרת הערך של פורטר………………………………………………………………………18
12. שיפור רווחיות…………………………………………………………………………………..19
13. בקרת מלאי………………………………………………………………………………………20
14. סיכום……………………………………………………………………………………………..21
15. ביבליוגרפיה………………………………………………………………………………………22

מבוא

בעבודה זו נתבקשנו ללקט מידע נוסף על חברת סוני הבינלאומית כחלק מעבודת חקר , לאתר קשיים ובעיות שאליהם כמצוין במאמר נקלעה החברה ברבעון האחרון והסכנות הנובעות מכך.
במהלך העבודה נפרט ונתאר טכניקות ניהול על יתרונותיהם וחסרונותיהם, הבעיתיות ביישון ומכאן
נסכם ונסיק איך נעזר בטכניקות שסקרנו ובמה הן יעזרו לנו או לחברת סוני.
כאמור החברה נקלעה להפסדים ברבעון האחרון (31 למרץ 2003) ובכך לא עמדה בתחזית השנתית.
נציין כי חטיבת האלקטרוניקה היוותה את עקב אכילס שלה ובגינה ההפסדים.
החברה מסתכלת קדימה אל פני העתיד ורוצה לכבוש את השוק ברעיונות חדשניים שיעלו אותה מחדש במדרגה נוספת.

רקע וחזון של חברת SONY

שם הקואורפורטיב: Sony Corporation
נוסד ב :7 במאי 1946
מנהלי החברה:

Nobuyuki Idei 1.
היו"ר, חבר דירקטוריון והמנכ"ל (CEO)
Kunitake Ando .2
חבר הדירקטוריון, נשיא החברה (COO)
Teruhisa Tokunaka 3
(CSO) , סגן נשיא החברה וחבר הדירקטוריון

מוצרים עיקריים:

מוצרי קול ומוסיקה-
Home audio, portable audio, car audio, and car navigation systems
מוצרי צילום וידאו וקולנוע ביתי-
Video cameras, digital still cameras, video decks, and DVD-Video players/recorders
Televisions
PCs,computer displays,printers,personal digital assistants,and

3 תקשורת ומידע-
מחשבים, מצגי מחשב, מדפסות, מוצרי עזר לצילום, ציוד צילום משוכלל ומקצועי
רכיבים אלקטרונים, מוליכים למחצה , ציוד אופטי, סוללות לסוגי המכשירים השונים
כרטיסים חכמים לשימור מידע ומערכות הקלטה לאודיו ווידאו, ורובוטים כמכונות בידור ניידות.
משרדים מרכזיים ומרכזי פיתוח גדולים נמצאים ב:
Tokyo, Kanagawa, Miyagi

אחד מבחירי SONY בארה"ב , Richard Shim , בכתבה מ December 5, 2002 אומר כי בעתיד הקרוב נוכל דרך רשתות חזקות ומהירות מאוד להוריד מידע אישי
ותוכן לסוגיו השונים אם וידאו או מוסיקה דרך מגוון רחב של מכשירים שמפתחת SONY.
נגיע לרמות שהמערכות הממוחשבות (טלויזיה, PC , סטריאו) ילמדו להכיר את טעמו האישי של בעליו ויפעלו כמו מנתחי מוח.
האיש צופה שבקרוב יחליף את הטלוויזיה ואת המחשב מכשיר חדש שישלב את השניים
וכמובן יהיה מחובר לאינטרנט קבוע .
המטרה של SONY היא להיות בעלת התזמון המושלם ובעל הרעיונות הכי חמים
ותמיד להיות ראשונה עם הדבר הבא שיתפוס את הציבור הרחב.
SONY בתור אחת מחברות האלקטרוניקה המצליחות ביותר לוקחת סיכון גדול בצעד ענק
קדימה שיכול להיות הצלחה כבירה אך גם מפולת עצומה.

הקאורפורטיב של SONY בארה"ב ממוקם בעיר ניו יורק ומשמש כחברת בת של SONY
שבטוקיו יפן.
SONY ארה"ב היא חברה מובילה בייצור וידאו אודיו ציוד תקשורת ומוצרי מערכות מידע