יסודות השלטון המקומי- בדוק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 95
שנת הגשה 2018
מספר מילים 4553
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

חלק א', שאלה 1,
סעיף א'
תהליכי המרכוז- הריסון התקציבי הביאו עמם השפעה על השלטון המקומי בכמה היבטים שונים: ארנונה, מענק איזון, הכנסות מועברות, הידוק הפיקוח התקציבי.
משנת 1980 ועד לשנת 2002 התקיימה מגמה רציפה של גידול בהוצאות השנתיות של השלטון המקומי, %60 משקפים שינויים בהיקף ….
סעיף ב
V בן –בסט ודהן מסבירים את הגורמים לגידול בתוכניות הבראה בשנים 2011-2006 כאשר ניתחו את המשבר אשר הביא לגידול במספר תכוניות ההבראה באותן שנים, ייחסו אותו למספר גורמים, רובם תולדה של יחסי המדינה עם השלטון המקומי:
1) קיצוץ התמיכה של הממשלה בשלטון המקומי: בכדי להציג איזון תקציבי ברמת הממשלה, החל תהליך המיוחס לנטיית הממשלה להעתיק חלקית את הגרעון מרמת הממשלה לרמת השלטון….
סעיף ג
V קיימות צורות התארגנות של השלטון המקומי הנקראות צורות תיאגוד שהגבירו את הדמיון בין השלטון המקומי ובין המגזר העסקי כשבישרו על ראשיתה של תפנית משלטון(government) לממשל (governance) באמצעות ההתחזקות …….
סעיף ד'
תחום החינוך בשלטון המקומי הפך לגורם תחרותי בין הרשויות המקומיות בישראל מכיוון שהרשות המקומית כספקית שירותים רוצה לתת לציבורה את הטוב ביותר, השלטון המקומי מהווה סוג של "שוק חופשי" בו מתנהל מהלך שהרשויות המקומיות…..
חלק ב'
שאלה 2
תפקידה של הרשות המקומית היא לתפקד כגוף מינלי ותאגיד ההסבר הוא שהרשות מקבלת סמכויות לבצע את מה שמותר לה בחוק בלבד להבדיל מהפרט שיכול לבצע כל פעולה חוץ מהאסור עליו בחוק. יש נם סמכויות רבות הכוללות……..
שאלה 3
על מנת להבין את ההשפעות של הדואליות הנובעת מ"הדיכוטומיה הדואלית" יש צורך להבין שמדובר בתהליך קבלת החלטות של רשויות מקומיות ללא כל אינטרס, ניגוד עניינים, הפרדה מהפוליטיקה למינהל, דיכוטומיה דואלית
………