מבוא להיסטוריה של המזה"ת בעת החדשה- בדוק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1784
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממן 15
1. מלחמת העולם הראשונה הסתיימה על ידי שביתת נשק באוקטובר 1918 ובשנים הסמוכות מכן פורקה האימפריה העות'מנית, בעקבות פירוק האימפריה נוצרה מעין חוסר ודאות לגבי השליטה במזרח התיכון, חלק מן הישויות לא היו מוכנות להפוך לאזורים עצמאיים ולכן היה צריך פתרון מידי.
הרוח החדשה- לראשונה בעולם הוקם בעת זו ארגון שמאגד בתוכו את רוב מדינות העולם העצמאיות ושמו "חבר הלאומים", ארגון זה הוא פרי פועלו של נשיא ארצות ……..

2. ההבדל המרכזי בין שיטות המנדט של הבריטים והצרפתים התבטא בעיקר בצורת המשטר, מדינות אלו החלו בתחומם את אותם שיטות משטר על פי התנהלו בארצם, בצרפת מדובר על רפובליקה ובבריטניה מדובר על מונרכיה חוקתית.
צרפת- השוני התבטא בין השלטונות בכך שהצרפתים דגלו במעורבות ושליטה מלאה על מדינות ……..

3. הרקע לעבר הירדן- המדינה האחרונה אשר הוקמה במזרח התיכון בתקופה בה אנו דנים היא אמירות עבר הירדן, אשר כיום היא ירדן. לפני כן הטריטוריה של ירדן הייתה שלוחה דרומית של דמשק, היא הייתה מוזנחת מבחינה מנהלית ודלת ערך מבחינה כלכלית, עיקר העניין ………
מושגים

1. הסכם סייקס פיקו- במהלך מלחמת העולם הראשונה שלושת המעצמות הגדולות- רוסיה, בריטניה וצרפת יצרו הסכם סודי אשר נועד לחלק בינם שטחים אשר היו שייכים לאימפריה העות'מנית. הסכם סייקס פיקו הוא החלק השני בהסכם אשר לא כולל את רוסיה בעקבות פרישתה ……………..