מבוא לסוציולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 90
שנת הגשה 2021
מספר מילים 586

תקציר העבודה

ציון 90
שאלה 1
סטטוס מפתח – ישנם סטטוסים רבים לכל אדם ואדם בעת ובעונה אחת, סטטוסים אלו תורמים להבנה בנוגע לזהות הפרט בחברה ויקבעו את המצב הכולל של הפרט בתוך החברה, והיכן הוא הוא נמצא, הסטטוס ילווה את האדם כמעט בכל מצב חברתי בו הוא יהיה נוכח וישפיע על הניהול כמעט בכל אינטראקציה חברתית. מ הסטטוסים הבולטים והנפוצים ביותר הם סטטוסים מסוג מגדר וגזע, וישנם עוד סטטוסים כמו גיל, נכות, ועוד. על פי המושג הנ"ל, לכל אדם ישנם סטטוסים רבים אשר יקבעו את המצב הכולל של הפרט בחברה וזה ילווה אותו כמעט בכל מצב, המושג בא לידי ביטוי בקטע בכך שאנו רואים ……………………………………….

ונדליזם אינטראקציוני – זוהי תופעה שמתארת הפרה מכוונת של הכללים הבלתי כתובים של האינטראקציה ביום יום מצד האנשים אשר נמצאים במעמד נחות, לעומת אנשים בעלי עוצמה רבה אשר מכבדים את אותם כללים בלתי כתובים. ……………………………

שאלה 2
משבר הזדקנות גלובלי – זוהי האוכלוסייה המבוגרת הכוללת בני 65 ומעלה והיא מהווה כמעט 20 אחוז באוכלוסיית אירופה והוא עתיד להמשיך לעלות.
מגמה זו נובעת מכמה סיבות והן: עלייתה של תוחלת החיים, החקלאות המודרנית, שיפור מערכות התברואה, והתפתחות הרפואה בעולם וצמצום המגיפות תרמו גם הם לירידה בשיעורי התמותה בעולם.
…………………………….