מוטיב הבית והזהות הפלסטינית ביצירותיו של הסופר והיוצר סייד קשוע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2021
מספר מילים 2224
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

סייד קשוע הוא אחד מן היוצרים הבולטים ביותר כיום בספרות העברית וביצירות הקולנוע הישראליות. הוא עיתונאי, תסריטאי, סופר ופובליציסט ערבי-ישראליף הוא מחזיק בידי פרסים רבים, קהל מעריצים ערבים ויהודים כאחד. קשוע נולד בטירה, אחר כך עבר לירושלים, כאשר התקבל בגיל 15 התקבל ללימודים בבית הספר למדעים ולאומניות בירושלים ולאחר מכן פנה ללימודים אקדמאיים באוניברסיטה העברית. ספריו תורגמו לשפות רבות ויצירות רבות שלו עלו בקולנוע ובטלוויזיה.
ביצירותיו קשוע מרבה לעסוק בסכסוך הערבי-ישראלי, בזהות השבורה שמחזיקים בה ערבים רבים, על הקרע והשסעים בחברה הישראלית ועל החיים לצד יהודים, הורים מוסלמים, הגזענות, והמאבק נגד הממסד. ביצירותיו הוא גם מרבה לעסוק בחייו של האדם הרגיל, משברי החיים, הקשיים שבזוגיות, הקושי בגידול ילדים ואף החיפוש המתמיד של האדם אחר שלווה ואחר מימוש עצמי. את כל אלו מעביר קשוע בצורה הומוריסטית, אך כזו הטומנת בחובה ביקורת בועטת ולא מתפשרת.
בעבודה זו אבקש לבדוק כיצד המושג 'בית' במישור האישי והלאומי מהווה ממד חשוב ביצירותו של קשוע אודות הזהות הפלסטינית־הישראלית, ואבדוק כיצד הזהות הפלסטינית מציבה את קשוע בצומת פואטי ופוליטי מרכזי.