מטלה מסכמת - מבוא ליחב"ל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
ציון 95
שנת הגשה 2022
מספר מילים 1100

תקציר העבודה

כשאני מדברת על המלחמה הלא נכונה אני מדבר על חימוש גרעיני שהגיע לעולמנו מימיי המלחמה הקרה בו היו שותפות ארה"ב וברה"מ דאז .את משמעותו של הנשק הגרעיני כולם יודעים ומכירות וכמובן גם יודעים מה ההשפעות שלו ולמה אסור שכל מדינה שתחפוץ בלייצר אותו היא אסורה .איראן הצטרפה למעגל הגרעיני בשנות ה-60 ומאז ועד 1979 קיבלה ממספר לא מבוטל של מדינות סיוע בתוכניתה הגרעינית. עם השנים האמון באיראן הלך ופחת וההבנה כי הימצאות נשק גרעיני בידה יכול להיות מסוכן לאנושות.
ב-2006 החליט האו"ם על התחלת הסנקציות והאיסורים נגדה וב-2012 הצטרפו לארה"ב גם בריטניה, סין, צרפת, רוסיה, גרמניה והאיחוד האירופי. דונאלד טראמפ נשיא ארה"ב לשעבר חידש והגדיל את הסנקציות ב-2017 כאשר הבין כי איראן היא יותר מ"סתם" איום כאשר ביצעה בדיקת טילים.עם עלייתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב החלו המגעים לחידוש הסכם הגרעין בשיתוף האיחוד האירופי.
כמובן שאחת השחקניות המרכזיות בזירה בכל הנוגע להסכם הגרעין,התחמשותה של איראן בייצור אורניום לכדי פצצה גרעינית,הינה מדינת ישראל. מדינת ישראל היא כנראה המדינה הראשונה להיות מאויימת או להיפגע מיידי איראן במידה ותושלם הכנתם את הפצצה הגרעינית (ישראל וארה"ב). לכן,במשך השנים התנגדותה הנחרצת של ישראל הן בדרכים דיפלומטיות והן בדרכים חשאיות ומבצעיות על ידי שירותי המודיעין הישראליים לא פסקו (חלק על ידי גורמים זרים וחלק באמצעות ישראל) ונמשכים עד עצם היום הזה.
המהלך אולי הגדול ביותר שעשתה ישראל ויצאה בגלוי לגביו היה פריצה אל מחסני המודיעין של איראן והבאת כלל המסמכים,הדיסקים והמידע לגביי המשכיותה של איראן,כנגד ההסכמים לייצור אורניום לכדי פצצה גרעינית