מטלת מסכמת\גמר- תקשורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
ציון 92
שנת הגשה 2022
מספר מילים 2984
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

בעבודה זו אחקור את נושא ייצוגם של קבוצות מיעוט בתקשורת נחקר רבות, ובעבודה זו ארצה להתייחס לאופן הייצוג של החברה החרדית בתקשורת בישראל בתקופת הקורונה. החברה החרדית נחשבת לקבוצת מיעוט בתוך החברה הישראלית, ולכן בחרתי בנושא זה מאחר ואופני הסיקור בכלי התקשורת של קבוצות מיעוט בזמני משבר בפרט ובאופן כללי הם בעלי השפעה על דרכי ההתקבלות של קבוצות המיעוט בחברה ועל תפקוד החברה כולה. זאת מאחר והתקשורת ממלאת תפקיד משמעותי בתהליך ההשתלבות של מיעוטים בחברה ויש לה חלק חשוב ביצירת אינטגרציה חברתית וביצירתו של מכנה משותף ושפה משותפת (אדוני, כספי וכהן, 2006).
בתקופת משבר הקורונה שהיה משבר בריאותי,חברתי וכלכלי לא רק ברמה המדינית אלא ברמה העולמית. היה זה מצב בו שרר מצב של חוסר ודאות בחברה, הועלו בישראל טענות שונות כלפי החברה החרדית בישראל לגבי שמירת תקנות הקורונה, ובעבודה זו ארצה לבחון זאת באמצעות שאלת המחקר: מה היה אופן הסיקור של החברה החרדית בזמן הסגר השני בקורונה (25.9.2020-17.10.2020) במהדורת בחדשות של ערוץ 12?
מטרתי בעבודה זו הינה לבחון ולהבין האם חדשות ערוץ 2(12) הציגו לצופי בערוץ תמונה מאוזנת ונכונה של המציאות המשקפת את השיח הדמוקרטי, או שמא הסיקור הוצג בצורה שאינה הוגנת כלפי החברה החרדית, כאשר אופן הסיקור בתקשורת משפיע על דעות החברה כולה בהתייחס לחברה החרדית.
ישנה חשיבות רבה,לפחות מבחינתי כחוקר מתחיל ובכלל בעבודה זו להביא ליידי ביטוי את הסיקור בחברה החרדית. בנוסף, חשוב לבחון את הנושא על מנת לדעת האם התקשורת פעלה באופן דמוקרטי כפי שהיא אמורה לפעול כגוף המשמש לשימור וריסון הדמוקרטיה מכל הגופים והאם היא עושה זאת ע"י סיקור הוגן, וזאת באמצעות הדרך בה מוצגת קבוצת המיעוט שבמקרה זה בעבודתי זו החברה החרדית בעת משבר חריף מדיני\עולמי כמו משבר הקורונה.
אומנם בעבודתי זו אני חוקר את קבוצת המיעוט,החברה החרדית אבל בעקבות מחקר זה וממצאיו נוכל לפתוח דלת לחקר או אף מחקרים נוספים על קבוצות מיעוט אחרות ושונות המקבלות יחס שונה מהגוף שאמור לייצג אותן ולשמיע קולן בכדיי לשפר את מצבם ולא לסקר באופן שונה או לשפוט על פי ערכים או דעות אישיות.