– – קורס: 14018 שינוי ארגוני במערכות למידה – האוניברסיטה הפתוחה

תקציר העבודה

שאלות מנחות לממן 11 – שינוי ארגוני במערכות למידה :

השאלות להתייחסות:
1 .מהם המכשולים העיקריים בהובלה של תהליכי שינוי בבתי ספר? הסבירו אותם והדגימו.
)ציינו 5 מכשולים והדגימו אותם(.
לגבי כל מכשול שאתם מציינים ציינו את המקורות הביבליוגרפים מתוך חומרי הקורס עליהם
הוא מבוסס.
2 .הסבירו מהם היחסים בין מדיניות לבין שינוי. השתמשו בשני מאמרים מחומרי הקורסים.
הסבירו באמצעותך המאמרים את היחסים בין מדיניות לשינוי.
הדגימו מערכת יחסים זו באמצעות אחד מתהליכי השינוי / הרפורמות שאתם מכירים.
רשמו בבירור את שני המאמרים עליהם התבססתם בתשובה זו ואת השינוי/הרפורמה
שבאמצעותה אתם נותנים דוגמא.
3 .הסבירו מהי התנגדות לשינוי, מהם הסוגים של ההתנגדות לשינוי ומהם התנאים היוצרים
התנגדות לשינוי.
התבססו על המאמרים בפרק ג' ובכלל זה המאמר של Morison ופוקס )התייחסו לפחות לשני
מאמרים(.
4 .כיצד לדעתכם תרבות של ארגון לומד עשויה לסייע בהובלת תהליך שינוי בבית הספר?
דונו בתיאוריה של הארגון הלומד כאסטרטגיה להובלתו של תהליך שינוי בבית הספר.
ציינו את המאמרים עליהם אתם מתבססים )לפחות 3 מאמרים(.
10
5 .מאמר בנושא שינוי.
ערכו חיפוש אקדמי של מאמר אקדמי מחקרי חדש )מהשנים 2018-2012 )מכתב עת באנגלית
בנושא הובלת שינוי בארגונים.
ניתן לערוך את החיפוש באמצעות מאגר המידע של הספרייה ו/או מאגר החיפוש של Eric
http://www.eric.ed.gov
 ערכו תקציר של המאמר, צרפו את המאמר בקובץ מצורף לעבודה.
 וכתבו: מה ניתן ללמוד מן המאמר על הטמעת שינוי בבית הספר.
הנחיות כלליות:
בסיום העבודה – ערכו רשימה ביבליוגרפית מסודרת.
הרשימה צריכה לכלול את כל המקורות שהזכרתם בגוף המטלה.
רשימת המקורות צריכה להיות כתובה על פי כללי האגודה הפסיכולוגית האמריקאית (APA .(
http://www.openu.ac.il/library/downloads/APA_5.pdf
ציינו כוכבית בצבע צהוב ליד מאמרים שאינם מתוך חומרי הקריאה של הקורס