מבוא לחשיבה חברתית

תקציר העבודה

שאלה 1
א. בפרק 3 הוצג הרעיון של מפה תודעתית. חיזרו למשימה 1 והכינו מפה אישית.
ב. לגבי כל מקום אותו ציינתם במפה התודעתית האישית שלכם )סעיף א( – בציינו עזרת
אילו אמצעים אתם שומרים על קשר עם המקומות השונים?
האם יש קשר בין מהות הקשר לבין האמצעי עמו אתם עושים שימוש?
ג. חישבו על אנשים אחרים השומרים והיוצרים קשר עם אותם מקומות המופיעים במפה
האישית שלכם )סעיף א(. אולם הם עושים זאת בדרך/אמצעים אחרים.
כיצד לדעתכם, האמצעים השונים לשמירה ויצירת קשרים משפיעים ומושפעים מהזהות
שלכם, ומבדילה אתכם מהזהות של האחרים?
שאלה 2
א- סכמו את עיקרי הנושא הקשר בין היחיד לחברה, עשו שימוש גם במושג סוציאליזציה
ב- בפרק 5 מוזכרת גישתו של באומן, והמושגים "מתפתים – מדוכאים".
כיצד אנו יודעים מה "נכון" )או כדאי( לצרוך?
הרבה קשרים שאנחנו מייצרים בחיים כמו קשרים עם האנשים , מקומות ו דברים אחרים , מתקיימים באופן ובצורות שונות, " כל קשר יש לו משמעות שונה" . קשרים הכי קרובים ו חזקים הם קשריי ..
לפעמים מהות הקשר תלויה באפשריות של כל אחד מ " פעלי הקשר " ו בתנאים המתקיימים ., שמשפיעים על אופן ו מהות הקשר .למשל יכול להיות שיש חברת ילדות , בגלל שינויים שחלו בחיים שלה היא גרה מחוץ לארץ , ו למרות שאנחנו ..
האמצעים שאנחנו משתמשים ל יצירת קשר מושפעים מהזהות האישית שלנו , מהדרך שאנחנו חושבים על אחרים , ומשפיעה על הזהות החברתית גם ועל תפיסתנו בעיניי האחרים . למשל אם …
בין היחיד לחברה יש קשר כמעט " סמוי " הם משפיעים זה על זה בצורה הדדית באופן ישיר ו לא ישיר . קשר זה מתבטא בהתנהגותם של האנשים לפי נורמות , ציפיות ,יכולתנו לצרוך ו לקנות לא רק מאפשרת לנו להשיג מוצר מסוים , אלא גם מקנה לנו תחושה של ביטוי עצמי ו השתייכות חברתית לקבוצת האנשים שיכולים ו יודעים מה לצרוך .. ,
מכיוון ש לפעולות הצריכה יש משמעות חברתית מרכזית ו תרבותית, ו מאפשרת לנו לבנות ו לעצב את זהותנו , אנשים נוטים לצור קשר ו לצרוך את המוצרים שמקנים להם הדברים אלאה , מוצרים שדרכם הם מגדירים עצמם . עניין זה מתבטא בשתי התמונות , אשר בתמונה מצד שמאל של סטיב גובס- מיליונים של אנשים בוכים למותו – .