ביקורת חשבונות האוניברסיטה הפתוחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2021
מספר מילים 4203

תקציר העבודה

ממן 12 של ביקורת חשבונות במסגרת תואר בחשבונאות נושאי הממן; כללי התנהגות מקצועית, אי-תלות רואה חשבון מבקר.

שאלה 1- פרטו ונמקו בכל אחד מהמקרים שצוינו לעיל האם ובאיזו מידה עלולה להיפגע אי התלות של רואה החשבון המבקר וזאת בהתאם לתקנות רואי חשבון (ניגוד עניינים ופגיעה באי התלות כתוצאה מעיסוק אחר) וכן להחלטת רשות לניירות ערך בדבר אי התלות בהתאם לרלוונטיות, (באם לא מצוין האם החברה ציבורית או פרטית יש להתייחס לשתי האפשרויות – כחברה פרטית וכחברה ציבורית). סה"כ 10 אירועים. דוגמאות לאירועים מתוך הממן:
א. הינך משמש כרואה החשבון המבקר של חברת צילי בע"מ (להלן: "החברה") העתידה לחתום על עסקה לרכישת חברת גילי בע"מ. מנכ"ל החברה, ביקש ממשרדך לבצע הערכת שווי ובדיקת נאותות על חברת גילי בע"מ.
ב. כתוצאה מהליך הפירוק של חברת אפסילון בע״מ (להלן: "החברה"), אשר נקלעה בשנים האחרונות לקשיים כלכליים משמעותיים, מינו בעלי החברה את משרדכם כרואה החשבון המבקר שלה. אחיו של סמנכ״ל הכספים בחברה, הוא השותף האחראי על צוות הביקורת המטפל בחברה.

שאלה 2- לאחרונה, בעקבות משבר נגיף הקורונה שפקד את העולם, החברה נכנסה לקשיים כלכליים, לכן הנהלת החברה החליטה על צעדי ייעול על מנת שתוכל לשרוד את התקופה הקשה ולהתאים עצמה למצב החדש. להלן עיקרי הצעת תוכנית הייעול שהציגה ההנהלה בפני הדירקטוריון:
פרטו והסבירו את הליקויים העולים מהצעת הייעול של החברה, הן מבחינת החברה והן מבחינת משרד רואי החשבון. יש לבסס את התשובה על חוקים, תקנות ופרסומים אחרים (אין צורך לציין מספרי סעיפים בחוק/ תקנה/פרסום). סה"כ 5 אירועים.