נושאים נבחרים באימונולוגיה..

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
ציון 100
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1254
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

שאלה 1: ציינו לגבי כל אחד מהמשפטים אם הוא נכון או שגוי. תקנו את המשפטים השגויים.
א. להפעלה של תאי 4CD נאיביים מספיקה הצגת אנטיגן על ידי APC כלשהו. ב. תאי T 4CD נאיביים מופעלים ומפרישים רק 2 – IL בעוד שתאי T 4CD אפקטוריים מפרישים
מגוון ציטוקינים ג. הצגה צולבת של אנטיגן היא הצגה של שני אנטיגנים דומים ללימפוציטים שונים. ד. 4 – CTLA ו- 1 – PD הן מולקולות המתבטאות על תאי T ומשגרות אות מעכב על ידי שהן נקשרות למולקולות זהות על APCs . ה. במסלול המרת האותות שמאותחל על ידי קשירת אנטיגן מבחינים בשלב ממברני, שלב ציטופלסמי ושלב גרעיני.
ו. בעכברים תאי T 4CD נאיביים מתמיינים לתאי TH17 בהשראת 23 – IL . ז. בעכברים בתאים שמתמיינים ל- Th17 מתבטא tγ-ROR , גורם תעתוק ייחודי להם שגורם להתבטאות קולטנים ל- 23 – IL . ח. ייצור לא מבוקר של 17 – IL מעורב במצבים קליניים של הרס עצם ובמחלות כלי דם. ט. בעכברים עיכוב של פעילות 6 – IL יעכב ייצור של 17 – IL אך עיכוב של 23 – IL לא ישפיע על ייצור 17 – IL . י. תאי Th1 פעילים בהגנה מפני פתוגנים תוך תאיים ומעודדים תגובות תאיות ותאי Th17 פעילים בהגנה מפני פתוגנים חוץ תאיים על ידי שהם מקדמים תגובה דלקתית ופעילות של נויטרופילים. שאלה 2. א. הסבירו בקצרה מה מנסה המאמר 2 and HProgramming dendritic cells to induce T"tolerogenic responses" של Pulendran et al להבהיר. ב. עיינו באיור 1 של המאמר הסבירו במילים שלכם (נא לא לתרגם את הכיתוב לאיור) מה מסביר/מתאר כל אחד מחלקי האיור.
שאלה 3. א. תארו את הניסוי שממצאיו רמזו על קיום תת אוכלוסייה של תאי – T מדכאים. ב. מהו הסמן CD25 ? ג. מה ההבדל בין תאי nTreg ותאי iTreg ? ד. איך יוצאת לפועל הפעילות המדכאת של תאי Treg ?