ניהול טכנולוגיות וחדשנות עם הערות. ציון-80

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2017
מספר מילים 742
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

שאלה 1: קראו את כתבתה של טובה צימוקי שהתפרסמה בידיעות אחרונות וענו על השאלה. א.השלב הראשון בגישת ניהול על-פי אילוצים, הוא הגדרת מטרת הארגון. בניסיון
להגדיר את מטרת משרד המשפטים התעורר ויכוח בין שתי תפיסות: תפיסה 1 – נדרש להגדיר לפחות ארבעה מטרות, בתחומים שונים: מטרה המגדירה עמידה ביעדים כספיים, מטרה המגדירה צדק ושוויון, מטרה המייצגת את התאמת המשרד לצרכים המשתנים של החברה, ומטרה המייצגת יישום ערכי ייסוד של זכויות האדם. תפיסה 2 – משרד המשפטים מטרתו לפעול לעשיית צדק ולשירות הציבור בתחום המשפט. איזו מהתפיסות תואמת את גישת TOC? נמקו תשובתכם תוך התבססות על עקרונות הגישה. ב. בגישת ניהול לפי אילוצים הכרנו ארבע סוגי אילוצים (אילוץ משאבים, אילוץ שוק, כשל מדיניות ואילוץ סרק). פרטו איזה אילוץ/אילוצים לא מאפשרים למשרד המשפטים לפעול באופן מיטבי. נמקו תשובתכם. ג.האם הטלת האגרה מטפלת באילוץ באמצעות : "ניתוב אסטרטגי" , "ניתוב טקטי", "ניצול ומיצוי האילוץ", או "פריצת האילוץ"? נמקו תשובתכם.
שקד מעלה את הרף לייצוגיות: 62 אלף אגרה:
שאלה 2:

" 433 ייצוגיות הוגשו ב- 2010 , 19% אושרו לדיון", שהתפרסמה בעיתון גלובס.
האם מופיעות בכתבה תופעות המתפלגות על-פי עקרון פרטו? אם כן, הציגו אותן.
שאלה 3: "ההיסטוריה של השעונים"
א. הסבירו בקצרה ( 2-3 משפטים) מהי עקומת S של הטכנולוגיה. ב.ציירו* את עקומת ה – S של הטכנולוגיה, עבור שלושת סוגי השעונים המוצגים בקטע. רשמו מה מייצג ציר ה Y ומה מייצג ציר X – *ציירו את שלושת העקומות על אותה מערכת צירים.

ג.הסבירו בקצרה ( 2-3 משפטים) מה מציגה עקומת ה- S של השוק. רשמו מה מייצג ציר Y ומה מייצג ציר X? בהתייחס לשעונים האנלוגיים המכאניים באיזה אזור של העקומה נמצא השוק? נמקו תשובתכם. שאלה 4: השוק העכשווי מלא בשעונים חכמים המאפשרים לקבל חיווי על התראות שיחה ומסרונים, להגיב לוואטס-אפ בהכתבה קולית או בהקלדה, להשתמש בשעון לשליטה בנגן המוזיקה ולאפליקציות ריצה (הסמארטפון צריך להיות בקרבת המשתמש) ובעיקר לראות מי מתקשר, מבלי להוציא את הטלפון מהכיס…….
א. הסבירו כיצד מבחין מודל החדשנות המשבשת בין שני סוגי החדשנות: חדשנות תומכת וחדשנות משבשת.
ב. האם שעון uWear יכול לשבש את תעשיית השעונים החכמים? נמקו תשובתכם. היעזרו בציטוט מתוך הטקסט.
אם מדובר בחדשנות משבשת:1 . האם זהו שיבוש שוק חדש או שיבוש תחתית שוק? נמקו. 2.
הסבירו מהו השיבוש שגורם שעון ה- uWear ?