ניהול שיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2022
מספר מילים 1180

תקציר העבודה

א. המוצר "מכונת קפה ביתית" הוא מוצר חיפוש , הלקוח משקיע זמן ומחשבה בתהליך הבחירה והרכישה שלו, עם השוואה בין הסוגים השונים בהתבסס על איכות, מחיר וסגנון. ברכישת מכונת קפה ביתית, כרוכה הוצאה כלכלית ועל כן, הלקוח לוקח בחשבון את הסיכון הכלכלי ומצד שני את התועלת בנוחיות שתתאפשר לו מהמכונה. במחזור חיי המוצר, שוק מכונות הקפה הביתיות בעולם נמצא בשלב הבגרות: השוק, מוערך בשנת 2020 ב4.1 מיליארד דולר וצפוי עד שנת 2026 לצמוח ל5.2 מיליארד דולר. בשל הקורונה , עלתה הדרישה למכונות קפה ביתיות ולצריכת קפה איכותי בבית, כלומר הקהל הפוטנציאלי אימץ את המוצר וזהו שלב שהשוק פחות בצמיחה ,אך המכירות והרווחים בשיאם, כמו כן, העובדה שמחירי המכונות הפכו יותר נגישים לצרכן ותפעולן פשוט יותר. בשלב בו השוק נמצא, התחרות בעיצומה והמחירים מכווני מתחרים ותחרותיים. המוצר בשלב הבגרות ,והשימוש בבראד פיט כפרזנטור הוא הטוב ביותר שיווקית , כי הוא עשוי למשוך לקוחות, הפרסום שם דגש על שימור לקוחות קיימים ובידול משאר החברות. כמו כן, הפצת מוצר רחבה ומכירה במגוון דגמים שיאיצו ביעילות את הצמיחה.
ב. שוק הקפה הבריטי, נחשב הגדול ביותר באירופה יחד עם איטליה, עם פוטנציאל רב. המותג האיטלקי קיים בבריטניה בנתח שוק של 32.4%. שיטת ההמחרה: חדירה: בהתבססות על ערך כלכלי, הפוטנציאל גבוה מאוד בשוק , משום שרמת המודעות והצריכה הביתית נמוכות מאוד, ועדיין הרצון לצרוך קפה גדול מאי פעם, ולכן, דלונגי קבעה מחיר נמוך יחסית בכדי לכבוש את נתח השוק של משקי הבית.