ניתוח פרסומות אמריקאיות וישראליות כחלק מתרבות הצריכה המודרנית
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
מקצוע | סוציולוגיה |
מילות מפתח | הפרסומות כחלק מתרבות הצריכה |
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 7279 |
מספר מקורות | 30 |
תקציר העבודה
תרבות הצריכה מתארת תופעה חברתית המתייחסת להתנהגות האופיינית לאנשים לרכוש ולצרוך מוצרים רבים בכמויות גדולות, גם כשאין צורך בהם. פרסום מתוחכם גורם לצרכנים ליצור ביקוש מלאכותי למוצרים, כאשר המסר המועבר לצרכנים הוא כי קניית מוצרים ובעיקר מותגים, תמלא אותם בסיפוק ובהנאה צרופה. הפרסום מגביר את הצריכה, מניע את הכלכלה הקפיטליסטית ומוביל להעדפת חומרנות על פני ערכים אחרים רוחניים. ארצות הברית היא המרכז של ההתרחשות הגלובלית ובעלת ההשפעה הגדולה בעולם, וכתוצאה תהליכים של אמריקניזציה מציפים את העולם. בעידן הגלובלי, אמצעי התקשורת מקיפים אותנו מכל עבר, דרך המדיה: טלוויזיה, עיתונים, אינטרנט, סרטים, שלטי רחוב, מועברים אלינו מסרים רבים.
שאלת המחקר: האם וכיצד משקפות הפרסומות האמריקאיות והישראליות את תרבות הצריכה המודרנית?