נשים בחברה היהודית בארץ ישראל –

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1697
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

נשים בחברה היהודית בארץ ישראל – ממ"ן 11
שאלה 1, סעיף א'
היסטוריה של נשים לפי הגדרתו של אלעזר ויינריב היא כל האירועים שהתרחשו בעבר וקשורים בבני אדם, ההיסטוריה התפתחה במאה ה-19 במרחב התרבות המערבית, כתחום לימוד ובחינה עצמי. בנוסף שימשה כלי פוליטי וסייעה לבניית מדינת הלאום וליצירה תודעה לאומית בעזרת היסטוריה משותפת. בתחילה התמקד מחקר ההיסטוריה בדיפלומטיה, מלחמות ובסיפורי גבורה של שליטים. לציין כי במחקרים אלה לא הוזכרו נשים, למעט מלכות או קורטיזנות בעלות השפעה בחצרות המלכים השולטים. ניתן להבחין כי חברה שנשלטת בידי גברים הושפעה גם בכתיבת ההיסטוריה ………….
סעיף ב'
חקר המגדר עוסק באיתורם והארתם של המקורות החברתיים מבדיל בין התכונות שנחשבו נשיות ותכונות שנחשבו גבריות ובוחן כיצד הם משפיעות על החברה, מסביר את ההבחנה בין התנהגות …………….
שאלה 2 סעיף א'
המחקר ההיסטורי על נשים ביישוב היהודי התפתח רק בשנות ה-70 של המאה הקודמת.
עד שנות ה-70 לא חקרו או התעניינו בהשפעה של נשים בחברה היהודים ולא בדקו את הסיווג לפי מגדר שנעשה במשך השנים. התחילו לחקור בעקבות 2 הסברים: האחד היה שינוי במחקר כלומר מניע התפתחות במחקר ההיסטורי במדינת ישראל והמניע השני הוא שינוי פוליטי שקשור
………….
סעיף ב'
חסר: חשיפץ דמויות של נשים שפעלו במרחב הציבורי, חשיפה ופירוק מיתוס השוויון, הצגת הפרספקטיבה הנשיתברנשטיין מציגה את ההתפתחות ומסבירה של המחקר של חקר נשים בהיסטוריה בארץ ישראל באמצעות דוגמאות של מחקרים שעסקו בנושא, מצטטת 6 מאמרים שנכתבו על ידי חוקרי ארץ ישראל שעוסקים בחקר מגדר והיסטוריה של נשים את המחקרים ומסבירה איך המחקרים שופכים אור חדש על תולדות היישוב היהודי בארץ ישראל. (לטענתה שופכים ……….
שאלה 3, סעיף א'
אלטוילנד משמעו ארץ ישנה חדשה, הוא ספר אוטופי שנכתב בשנת 1902 בו הרצל ………