סיכום קורס פילוסופיה של החינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2023
מספר מילים 10000
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

שער 1 – היבט היסטורי – עמ׳ 1.
פרק 1 – פילוסופיה של החינוך לפני המאה העשרים – עמ׳ 2.

הסופיסטים: עמ׳ 2
יוון העתיקה עמ׳ 2.
סוקרטס
אפלטון: עמ׳ 3
אריסטו: עמ׳ 6
תקופת ההשכלה עמ׳ 7.
רוסו

שער 2 – הוגי דעות בחינוך – עמ׳ 12
פרק 2 – הפילוסופיה ומחשבת החינוך של ג'והן דיואי – עמ׳ 12.
דיואי

***מאמר יחזקאל דר – עמ׳ 17.
***מאמר יובל דרור – עמ׳ 18.

שער 3 – פילו׳ אנליטית – עמ׳ 19.
פרק 3 – פילוסופיה אנליטית -עמ׳ 19.
פילוסופיה אנליטית.

שער 4 – זרמים מודרניים ופוסט מודרניים בחינוך – עמ׳ 23
פרק 4 – פילוסופיה קונטיננטלית – עמ׳ 23

אקזיסטנציאליזם: עמ׳ 24
האקזיסטנציאליזם הדתיים: עמ׳ 25

 

תיאוריה ביקורתית עמ׳ 28.

***מאמר יוסי יונה – עמ׳ 31.
***מאמר חגית גור – עמ׳ 32.

פוסט-מודרניזם עמ׳ 32:

***מאמר רוני אבירם – עמ' 35.

אתיקה של הנאורות – קאנט: עמ' 38
תועלתנות

שער חמישי – פילוסופיה חברתית פוליטית
פרק 8 – אתיקה וחינוך מוסרי
פרק 9 – פילוסופיה חברתית ופוליטית
פרק 10 – בעיות ברפורמה של בתי ספר

 

פרק 11 – פמיניזם, פילוסופיה וחינוך.