עיתונות אסתטית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2021
מספר מילים 931
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

לשיעור זה יש להגיש עבודה (עד 2 עמודים): מהי עיתונות אסתטית לפי המאמר Aesthetic Journalism ? מה החשיבות של אמנות בהקשר זה לפי המאמר? כיצד השתנה היחס למידע לפי דעתכם מאז נכתב המאמר? האם תפקידה של אמנות ביחס לייצוג מידע השתנה לפי דעתכם? שימו לב שיש לכתוב בצורה נהירה ולפי כללי הציטוט האקדמיים.

בעבודה זו, אציג את הרעיונות העולים מפרק 2 בספרו של אלפרדו קרמרוטי
(Alfredo Cramerotti) המדבר על מהי אומנות אסתטית, תפקידה, התחומים אותה היא חופפת, ואבחן את היחס המשתנה שלנו למידע מתקופת כתיבת הספר (2009) לזמן הנוכחי. בנוסף,אציג את הדינמיקה של תפקיד האומנות ביחס לייצוג מידע.
עיתונות אסתטית, על פי קרמרוטי,היא הערבוב שנוצר בין תחום האמנות העכשווית, לבין עיתונות ומאפייניה – הפיכת עיתונות לסוג של אומנות, ומהצד השני, שימוש באומנות ככלי עיתונאי . החפיפה הבין תחומית הזאת, שלדעת קמרוטי כל כך קשה להגדרה, באה לידי ביטוי לאחר קריסת העיתונות המסורתית, זו שמדווחת עובדות דה- פקטו, שכיום קיימת רק בדיווח מדעי, משפטי או הסטוריוני , ועליית פופולריות המידע ודיווחו כנרטיב, כמכלול של עובדות המספרות סיפור ויוצרות ״אסתטיקה של אמת״ חדשה, ושואפת ״לספר״ לנו את הנרטיב שלה במולטימדיה- בכמה שיותר צורות של מדיה: וידאו, תמונות, הקלטות ועדויות, כדי לתת לצופה לא רק ״לדעת״ את הסיפור אלא גם ״לחוות״ אותו ממקור ראשון, ולעזור לו לגבש את דעתו- ולכן, לדידו של קרמרוטי זוהי האסתטיקה בעיתונות- אסתטיקה היא כלי בו אנחנו משתמשים לתרגם את החוויות שלנו של המציאות למידע מוחשי.
התפקיד החשוב, שאומנות מקבלת בהקשר של עיתונות אסתטית היא השלמת הדיווח העיתונאי . העיתונות, לעיתים, ״בוגדת״ בתפקידה המקורי לדווח את כל האמת לציבור הרחב נאמנה , הן מאינטרסים אישיים של התאגיד בו העיתונות המינסטרימית תלויה בו, הן מחוסר יכולת להציג דברים ״לא אתיים/ נוחים״ לשידור, והן מהסיבה הפשוטה ש…