קורס 10421 מבוא לקולנוע ישראלי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2020
מספר מילים 2493

תקציר העבודה

קורס: מבוא לקולנוע ישראלי – 10421
ציון 100!

תשובה לשאלה 1
דגם הקולנוע האישי צמח בישראל בין השנים 1967-1977, הבמאי והחוקר ג'אד נאמן העניק לז'אנר את השם "הרגישות החדשה". הקולנוע האישי מתפתח בשנים בהן המצב הביטחוני במדינה שקט יחסית, תחושת..
ב+ג. הסרט שלושה ימים וילד של אורי זוהר הוא סרט מז'אנר הקולנוע האישי, שמבוסס על סיפורו של א"ב יהושוע. כדי להעניק במה למתחולל בנפשו של אלי, גיבור הסיפור, נעשה שימוש בתחבולת זרם התודעה- הסיפור מסופר..ניתן לראות את הסדקים במהימנותו של אלי כמספר בפלשבק בו הוא חוזר לקיבוץ לאחר קבלת הבשורה כי נועה הרה. קולו העכשווי של..
ד. לאורך הסרט אלי הולך ומתגלה כבעל תודעה כוזבת, חי בעולם שקרי שהוא יצר לעצמו. פלשבק הזכרון של המין עם נועה בצריף "נועץ את המסמר האחרון" בהכרה זו, גם מכיוון שהאהבה והתשוקה אליהן אורי מתגעגע נחשפות במלוא עליבותן..
זכרון זה של מין טראומתי בודד בצריף החשוך והמלוכלך מגיע לאחר שאלי מבין שלא עולה בידו לבצע את זממו ולהרוג את ..
תשובה לשאלה 2
א. הסרט "סוסעץ" של יקי יושע יצא לאקרנים בשנת 1978, כחמש שנים לאחר פרוץ מלחמת יום הכיפורים, המלחמה שעד היום נחשבת למלחמה…השכולות והלומי הקרב טלטלו את החברה מן היסוד.
עד מלחמת יום הכיפורים מלחמות ולוחמים הוצגו בתרבות, באומנות ובכלל בשיח הציבורי הישראלי תחת מעטה של האדרה וסגידה. המלחמה הייתה אלמנט נורמטיבי בחברה הישראלית, השתלבה בסדר היום..
שריפת הסלילים מייצגת עבורי יותר יותר מכל את טראומת המלחמה וההרס העצמי שהיא נושאת בחובה- יש מי ששרדו..
ב. ניתן לראות את סיפורו הפרטי של עמינדב סוסעץ, גיבור הסרט, כסיפורו של הדור האבוד. זהו הדור שנולד בארץ וגדל לתוך מדינה קיימת ומתפקדת, הדור הראשון של כור ההיתוך, הילדים מהם ציפו לגלם באופן מושלם את דמויות הצברים, הם היו תקוותם של דור המייסדים העייף מן הגולה. הדור האבוד שנוצר על מנת שיגשים..המגדירים את הדמויות המתגוררות בו, ולא ההפך. החדר אליו נכנסות הדמויות עמוס לעייפה, הבית אמנם בתל אביב אך הוא מעוצב בצורה אירופאית לחלוטין. הסאונד המלווה את תחילת הסצנה הוא נגינת כינור, שמעביר..