קורס 10946 יריבים או שותפים: יחסי דמוקרטיה ותקשורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 92
שנת הגשה 2018
מספר מילים 1762

תקציר העבודה

1. שאלת מחקר:
רשת חברתית (Social network) היא מבנה חברתי המאגדת בתוכה גורמים חברתיים היוצרים אחד עם השני קשרים דו-סטריים במינונים שונים. כבר בתחילת דרכן של הרשתות החברתיות התפתח חקר אודותיהן העוסק בניתוח הדרכים בהן נוצרו הרשתות, וכן באופן השפעתן של הרשתות חברתיות הן מבחינה מאקרו והן מבחינת מיקרו. כמו כן הרשת חברתית המקוונת מהווה כפלטפורמה השמה את הדגש על בנייה ושיקוף של קשרים חברתיים בין בני אדם, כאשר באמצעות פלטפורמה זו אנשים בונים פרופיל המייצג אותם וכך חושפים את עצמם למעגלים חברתיים שונים המייצרים אפשרויות חברתיות ואף עסקיות.
על כן בניית קשרים חברתיים ברשתות חברתיות מסייעת למשתתפים ליצור קהילות מדומיינות בעלות מכנה משותף, אידיאולוגיות וערכים דומים, כאשר אותן קהילות מובילות את המשתמשים להשתתף באירועים למטרת האזרחים. ניתן לכנות השתתפות זו כהשתתפות..

2. שיטה
א. שיטת המחקר- בעבודה זו אתייחס לקבוצות ותנועות חברתיות ברשתות חברתיות שמטרתן ליצור השתתפות אזרחית שתפעל למען שינוי חברתי. לאור זאת אבחן כיצד באה לידי ביטוי ההשתתפות האזרחית אשר מקורה ברשתות חברתיות המשמשות כבסיס ותמיכה להפעלת הפעילויות החברתיות השונות. לשם כך אבצע ניתוח תוכן בעבודתי באמצעות דגימת טקסטים מתוך מספר רשתות חברתיות כגון: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר ועל בסיס המידע שאאסוף אנקוט באובייקטיביות בכדי להגיע להשערות הקרובות ביותר לדיוק המרבי אשר מייצגות את המציאות של החברה הישראלית. כמו כן בהתייחסותי לקבוצות חברתיות של פעילים ברשתות חברתיות, אנסה להשוות את אותן קבוצות וירטואליות לקבוצות מסורתיות בכדי לאמוד את המידה בהן רשתות חברתיות מעודדת את ההשתתפות האזרחית ואף מגבירות אותה לעומת הקבוצות המסורתיות.