רשתות סמנטיות בעולם הביג דאטה

תקציר העבודה

תוכן עניינים

תקציר 3
פרק 1: מבוא 4
פרק 2: הגדרות מושגים 5
פרק 3: ביג דאטה ורשתות סמנטיות 8
פרק 4: סיכום 13
ביבליוגרפיה 14
נספחים 16

תקציר

העבודה מתרכזת באינטראקציה בין ביג דאטה לבין רשתות סמנטיות. זאת מתוך הבנה כי אפשר להפחית את כמות המשאבים הנדרשים הן להתמודדות עם מאגרים מאסיביים של נתונים (כאשר נפח המאגר, קצב העדכון שלו והמגוון האפשרי של הנתונים הם לא רק מהקשיים המרכזיים שלהם אלא גם עצם הגדרתם), והן אלו הנדרשים להתמודדות עם יישום במציאות של שדה פילוסופי מורכב ועשיר, באמצעות שילובם.
במסגרת העבודה השתמשנו בדוגמאות מהעולם העסקי ומהעולם הארכיוני על מנת להציג תהליכים המתקיימים בעת יישום האינטראקציה. תהליכים בולטים בהם עסקנו הם: סגמנטציה, יצירת פרופיל משתמש, מילות מפתח, אינטגרציית מאגרי ביג דאטה ורשתות סמנטיות שונות ומתודת Semantic ETL.
לאור ניתוח האינטראקציה בין ביג דאטה לרשתות סמנטיות אפשר להגיד כי השילוב בין שני התחומים הוא מורכב אך הכרחי על מנת לייעל את העבודה והיצירה של מאגרי ביג דאטה קלים יותר להבנת אדם ומכונה בכל סביבה שהיא, בין אם היא מסחרית או לא. בנוסף על כך ראינו כי האינטראקציה בין שני התחומים היא בעצם אינטראקציה משולשת, בשיתוף עם תחום למידת המכונה. אם האינטראקציה תפעל ללא תחום זה, היא לא תהיה מסוגלת להתמודד עם עושר המשמעויות הסמנטיות או עם מאסיביות מאגרי הביג דאטה של העולם כיום, החווה ריבוי נתונים ודמוקרטיזציה של ידע.