שימוש בהיוריסטיקות על ידי חברות שיווק ופרסום על מנת למכור מוצרים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 93
שנת הגשה 2018
מספר מילים 7537
מספר מקורות 42

תקציר העבודה

בהיותנו חיים בחברה קפיטליסטית, בה השיטה הכלכלית בנויה על הגדלה מתמדת של מכירות, אנו נתונים כמעט בכל רגע נתון תחת מתקפה של מסרים פרסומיים. מסרים אלה, שמטרתם הסופית היא לגרום לנו, הצרכנים, לרכוש מוצרים, עושים שימוש תדיר בחשיבה היוריסטית. מטרת עבודתי זו היא לבחון את אופני השימוש של המפרסמים בחשיבה ההיוריסטית על מנת למכור מוצרים. לשם כך אשתמש בשיטת העבודה העיונית, והיא סקירת ספרות אקדמית עדכנית בנושא. העבודה מחולקת לשלושה פרקים: בפרק הראשון אגדיר מה זאת חשיבה היוריסטית ואפרט את סוגי ההיוריסטיקות העיקריים. בפרק השני אתמקד בחברות פרסום ושיווק, מטרותיהן ואסטרטגיות השיווק. הפרק השלישי יעסוק באופנים בהם חברות הפרסום והשיווק עושות שימוש בסוגי ההיוריסטיקות השונים. לבסוף, אדון על מסקנות והשלכות אפשריות של ממצאי העבודה, כמו כן אדבר על יתרונותיה של היוריסטיקות ודרכים אפשריות להימנע לטעויות והטעיות.

תקציר ______________________________________________________________2
מבוא _____________________________________________________________3-4

פרק 1: היוריסטיקה __________________________________________________5-11
1. מהי חשיבה היוריסטית ………………………………………………………………………………….. 5-6
1.1 שתי מערכות חשיבה …………………………………………………………………………………….. 6-7
1.2 היוריסטיקת הזמינות …………………………………………………………………………………… 7-8
1.3 היוריסטיקת הרגש ………………………………………………………………………………………. 8-9
1.4 היוריסטיקת ייצוגיות …………………………………………………………………………………. 9-10
1.5 היוריסטיקת קישור ועיגון …………………………………………………………………………… 10-11

פרק 2: שיווק ופרסום ________________________________________________12-14
2. חברות פרסום ומטרותיהן ………………………………………………………………………………….12 2.1 אסטרטגיית שיווק ומכירות ……………………………………………………………………….. 13-14

פרק 3: הקשר בין היוריסטיקות לבין שיווק ופרסום ___________________________15-19
3. פרסום וחשיבה היוריסטית ……………………………………………………………………………….. 15
3.1 פרסום והיוריסטיקת הרגש …………………………………………………………………………. 15-16
3.2 פרסום והיוריסטיקת הייצוגיות ……………………………………………………………………. 16-17
3.3 פרסום והיוריסטיקת הזמינות ……………………………………………………………………… 17-18
3.4 פרסום והיוריסטיקת הקישור והעיגון …………………………………………………………….. 18-19
דיון ____________________________________________________________ 20-24
מקורות _________________________________________________________ 21-24