מחקר בנושא ייבוא מאפיינים עסקיים לישראל – התאקלמות הדיינר האמריקאי

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6044
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תקציר מנהלים
1 פרק 1 – סקירה ספרותית
4
1 .1 מהו דיינר ?
4

1 .2 התפתחות הדיינר
6
1 .3 מראהו של הדיינר 9

1 .3.1 מראהו החיצוני של הדיינר 9

1 .3.2 מראהו הפנימי של הדיינר
1 2

1 .3.3 גודלו של הדיינר
1 3

1 .4 השפעת הדיינר על התרבות
1 7
פרק 2 – ענף בתי הקפה בישראל
2 0
2 .1 ענף בתי הקפה בארץ
2 0
2 .2 נתח השוק
2 1

2 .3 גודל שוק
2 2

2 .4 נתוני הענף
2 2

2 .5 פריסה ארצית
2 3

2 .6 מאפייני השוק
2 4

2 .7 בידול הרשתות
2 4

2 .8 גורמים המשפיעים על הצלחה
2 5

2 .9 אופי בית הקפה
2 6

2 .10 גורמים המשפיעים על התחרות בענף
2 9

2 .11 אמצעי שיווק
2 9
פרק 3 – הליך המחקר
3 1

3 .1 אוכלוסיית המחקר
3 1

3 .2 כלי המחקר
3 1

3 .3 הליך ביצוע המחקר
3 1

3 .3.1 מדגם
3 1

3 .3.2 שיטת איסוף הנתונים
3 1
פרק 4 – תוצאות המחקר
3 2
פרק 9 – דיון ומסקנות
3 9
ביבליוגרפיה
4 1
נספחים מחקר בנושא ייבוא מאפיינים עסקיים לישראל – התאקלמות הדיינר האמריקאי תוכן עניינים
תקציר מנהלים בעבודה זו אנו נציג את תופעת הדיינרים בארצות הברית וננסה לבחון את יישומו של סוג זה בענף המסעדנות בישראל. הדיינר הוא סוג של מסעדה, המספקת אוכל בייתי ושאינו יקר ללקוחותיה. השכלול בדיינר הוא מהיותו עסק קטן בבעלות משפחתית המשרת לא יותר מכ- 50 אנשים במקביל. דלפק הישיבה הנו בעל אלמנט ייחודי, מאפיין שהופך את הדיינר ליותר ממקום לאכול. מעבר להיותו מקום טוב לאכול, הדיינר הוא גם מקום לשיחה, המשמש כמרכז קהילתי במספר אופנים. הדיינר, למעשה, מהווה אחד מהמקומות הטובים ביותר לפגוש את האוכלוסייה המקומית. הדיינר מצליח להיות מהיר ויעיל, תוך אספקת ארוחות טריות ומבושלות לפי הזמנה.
מקור הדיינר התפתח במקרה מעגלה רתומה לסוס, ללא ידיעה לאיזה כיוון התחום יתפתח. הדיינר האמריקאי הוא, למעשה, פיסה של היסטוריה המשפיעה והמושפעת מהתרבות האמריקאית. ניתן למצוא את התופעה בכל עיר, עיירה, פינה כפרית או כביש סואן ברחבי ארצות הברית. הספות בדיינר מרווחות, הכיסאות מסתובבים והמלצרית מבוגרת בחצאית וסינר. עם זאת, ההצלחה המסחררת של רשתות המזון המהיר מחליש את ידיהם של מסעדות הדיינרס.
בעשורים האחרונים, האמריקנים הופצצו  בפרסום מהפנט לכיעור המהיר הלז, אשר קרוב יותר לאוכל בעל איכות ירודה. האדם אשר מתארח ואוכל בדיינר מודע לכך שהבישול נעשה במיומנות ואף מכבד את האוכל הצנוע שהטבח/ית מכין/ה, להבדיל מהרובוט הנערי, המצוי ברשתות המזון המהיר, שתוכנת ללחוץ על כפתורים.
מטרת עבודה זו הנה לבחון היבט אחד מיני רבים בתחום יבוא מאפיינים עסקיים לישראל – בחינת הסתגלותו של הדיינר והתאקלמותו בשוק הישראלי, כשוק עסקי שהתפתח באמריקה.
לפיכך עולה השאלה, האם הלקוח הישראלי מוכן לקבל את הדיינר בישראל ? בהצגת תוכנית הדיינר אנו ננסה לספק תשובה לשאלות הרבות המתעוררות בהקמת עסק חדש בכלל וכדוגמת הדיינר בפרט, בעבודה זו ננסה למצוא להם פתרונות הולמים או לכל הפחות חלופות נוספות תוך שמירת ייחודיות  הדיינר האמריקאי בכדי שלא יהפוך עוד למסעדה בישראל, ייחודיות שתהפוך את הדיינר למוקד עלייה לרגל מאיזורים גיאוגראפיים רחבים ולא רק בשכונה הקרובה. אנו משערים, כי הדיינר מתאים לפרופיל של הלקוח העממי בישראל ולכן, הדיינר יתאקלם ויתפתח בשוק המסעדנות הישראלי.
אנו ננסה לבדוק את שאלת המחקר ולענות על ההשערה באמצעות בניית פרופיל לקוח ובחינת התאמת מאפייניו של הדיינר לפרופיל זה. פרופיל הלקוח ייבחן באמצעות שאלונים לדיווח עצמי שיחולקו באזור צומת רעננה מרכז, המקום בו מיועד לקום הדיינר הישראלי הראשון.
ענף ההסעדה הינו רחב ומסועף אנו ננסה להתמקד בנתח השוק הנכון סביבו יבנה הדיינר תוך בניית תכנית עסקית ריאלית לקבלת מוצר מוגמר בו נעניין משקיעים ויזמים. תכלית עבודה זו היא הצגת חזון כולל המנתח את תהליך בניית הדיינר – מיקומו, עיצובו, גודלו, עלותו, קהל היעד, בניית תפריט, פרסומו, שיווקו וחזון עתידי המתאר את התרחבותו במקרה הצלחה.
אנו רואים לנגד עינינו הזדמנות עסקית אדירה כאשר המטרה היא הקמת עסק רווחי, שיפרנס בכבוד את בעליו ועובדיו. בעבודה זו אנו ניישם מגוון כלים שיווקים, ניהוליים ועסקיים על כל מרכביהם כפי שנלמדו במהלך שנות הלימודים ברופין. אנו נבחן כדאיות השקעה, תהליך ההשקעה וגיוס המשאבים, וישום ותפעול בפועל של עסק חי וקיים.
העבודה אמנם תעסוק בתיאוריה אך עם השלכות מעשיות במידה וימצא משקיע רלוונטי. ובנימה אישית, הדיינר הישראלי הוא, למעשה, חלום ישן שליווה אותי מגיל
2 3.  אז נכנסתי בפעם הראשונה לדיינר קטן בפינקס אריזונה שבדרום ארצות הברית. הזכרונות משם ומעוד עשרות דיינרים שסעדתי בהן, הריחות והטעמים יחד עם החלום הישן שלי לפתוח מסעדה  הובילו אותי לרעיון להקים את הדיינר הישראלי הראשון.