עבודה סמינריונית, ניהול בינלאומי, הקשר בין התרבות לניהול משאבי אנוש

תקציר העבודה

עבודה זו, תבחן את הקשר בין ערכי התרבות למדיניות ניהול משאבי אנוש,ותתמקד בניהול משאבי האנוש בחברה היפנית תוך הסתכלות באסטרטגיית הניהול של החברות הרב-לאומיות היפניות שפועלות מחוץ ליפן. אני אתמקד בפעילותן של החברות בבריטניה תוך השוואה למדיניות ניהול משאבי האנוש שננקטת בפעילותן של חברות רב-לאומיות יפניות בארה"ב.
שאלת המחקר  –   כיצד משפיעה התרבות המארחת במערב על דפוסי ניהול משאבי אנוש של חברות                                 יפניות במערב ? השוואה בין אנגליה לארה"ב.
השערת המחקר– בארה"ב חברות רב-לאומיות יפניות יאמצו מודלים ניהוליים אמריקאים בעוד                                   בבריטניה יטמיעו  את מודל הניהול היפני ובפרט את מדיניות ניהול משאבי                                   האנוש בחברות הבת היפניות.
גישת המערכות הפתוחות בניהול יוצאת מנקודת הנחה שארגונים הם מערכות פתוחות הניזונות מאינטראקציה בלתי פוסקת עם הסביבה בה הן פועלות. סביבה מקומית היא מורכבת ועמוסה, והסביבה הבינלאומית מורכבת אפילו יותר ומכילה נעלמים נוספים במשוואה הניהולית.
החברה הרב-לאומית פועלת בסביבה שמעצם הגדרתה רמת המורכבות שלה ורמת השינויים המתרחשים בתוכה גבוהים בהרבה משל החברה המקומית ומכאן נובעת רמת האי-ודאות הניהולית הגבוהה יותר שעמה מתמודדים מנהליה. כתוצאה מכך חייבות המיומנויות הניהוליות שנדרשת החברה הרב-לאומית לפתח, על מנת להתמודד עם האילוצים ועם האתגרים שמציבה לה סביבתה, להיות מתוחכמות ומורכבות יותר מאלו שלהן נדרשת הפירמה המקומית.
אם כך, ברור כי חשיבות הבנתה של התרבות המקומית הינה קריטית לבניית חברה מצליחה ויציבה.