ניהול בהקשר אירופאי - ענף הצמיגים, אליאנס מול מתחרה מאירופה - חברת מישלין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2004
מספר מילים 6251
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

בית ברל עבודה אישית במודול 2017
ניהול בהקשר אירופאי חברת אליאנס מול מישלין – מתחרה אירופאית בענף הצמיגים מספר מילים:
6
5 0 ינואר 2004
תקציר מנהלים חברת אליאנס היא חברה ישראלית המייצרת צמיגים. החברה משווקת את תוצרתה בשוק המקומי, אך עיקר הייצור מופנה לייצוא.
לאחרונה התבשרה החברה שפירמה אירופאית ידועה עומדת להיכנס לשוק הצמיגים בישראל, לצורך עבודה זו נבחרה חברת מישלין לייצג את הפירמה הזרה.
הדו"ח המצ"ב סוקר את הדומה והשונה בין השוק הישראלי לבין השוק האירופאי, בוחן את האיחוד האירופאי, מוסדותיו וחוקיו בהקשר לסחר הבינלאומי בכלל ובהתייחס לשוק הצמיגים בפרט.
כמו כן מנתח דו"ח זה את חברת אליאנס המקומית ואת המתחרה חברה מישלין, זאת בנוסף לניתוח הסביבה בישראל ובאירופה.
לסיכום נבחנות האסטרטגיות שיכולות לנקוט 2 החברות בסיטואציה של חדירת מתחרה מאירופה לשוק הישראלי או ניסיון להרחבת הפעילות של חברה ישראלית לשוק האירופאי.
מהניתוח עולה כי חברת אליאנס מחזיקה בנתח השוק הגבוה בישראל (כ-
5 %) וזאת למרות תחרות קשה מצד כ- 50 יבואנים. למרות זאת כשני שליש ממוצרי החברה נמכרים בחו"ל. חברת מישלין היא חברה ותיקה וגדולה בהרבה מאליאנס, זו מחזיקה נתח שוק של 19.6% מכלל מכירות הצמיגים בעולם, היא מייצרת
1 90 מליון צמיגים בשנה ונחשבת לחברה המובילה בעולם.
למרות אי הסימטרייה בתחרות בין החברות, ניתן למצוא אסטרטגיות מתאימות שיובילו להצלחה בשוק תחרותי זה, תוך ניצול חולשות של המתחרה וההזדמנויות העומדות בפני הפירמה.
דו"ח זה ינסה לתת מענה להנהלת חברת אליאנס בשאלות הקשורות לשיווק באירופה בכלל ולהצטרפות מתחרה אירופאי חזק לשוק המקומי בפרט.
תוכן העניינים
                                                נושא                                                                                                                           עמוד                מבוא
האיחוד האירופאי- סקירה –.4
האיחוד האירופאי וישראל –..5
שוק הצמיגים בישראל מול אירופה .7
הסביבה התחרותית – מודל חמשת הכוחות של פורטר 7
P.E.S.T.E.L – ניתוח הסביבה בהקשר של ענף הצמיגים אירופה -…9
ישראל -…12
תאור החברה – אליאנס חברה לצמיגים (1992) בע"מ .16
ניתוח חברת אליאנס S.W.O.T -..19
תאור החברה המתחרה – מישלין -20 ניתוח חברת מישלין S.W.O.T -..24
אסטרטגיה חברת אליאנס –..
5 חברת מישלין –…26
סיכום -28
ביבליוגרפיה -…29
מבוא
האיחוד האירופאי הוא אחד ממרכזי הכוח הגדולים בעולם כיום. 20% מסך הסחר העולמי מתרכז באיחוד. קיימת חשיבות רבה לאיחוד בעיני ישראל, כאשר הינו כיום בשותף הכלכלי העיקרי של ישראל, בהיקף סחר של  24 מיליארד דולר. 33% מסך הייצוא הישראלי ו-35% מהייבוא מקורו באיחוד.
כמו כן תהליכי הגלובליזציה אשר פותחים את המשק המקומי לתחרות זרה ומאידך מאפשרים חדירה לשווקים חדשים, טומנים בחובם פוטנציאל כלכלי אדיר בפני המשקים העולמיים והמשק הישראלי בפרט, עקב הבידוד הכלכלי והמדיני בו נמצאת ישראל מול שכנותיה.
זאת ועוד, קיימת קירבה גיאוגרפית לאיחוד (בהשוואה לשני המרכזים האחרים שהם צפון אמריקה ודרום- מזרח אסיה), ולכן ישראל כבעלת פוטנציאל עתידי להשתלב באיחוד, חייבת להמשיך ולהשקיע מאמצים ליצור שפה משותפת ע"י העמקת היחסים הכלכליים והמדיניים עם האיחוד.
תהליכים אלה יביאו לשיפור מעמדה ואפשרות ליצירת אזור סחר חופשי.