שיווק מוצרי היי-טק - תואר שני

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4348
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תאור עסקי התאגיד – מבוא
פעילות מדטכניקה ותיאור התפתחות עסקיה -עמוד 1
ניתוח אסטרטגיית החברה מודל PESTL – מגמות כלליות סביבתיות –עמוד
8 גורמי סביבת המיקרו – מודל  5 הכוחות של פורטר –.עמוד 9
ניתוח SGOWT –…עמוד
1 1
מודל BSS לאסטרטגיה עסקית -.עמוד
1 3
סיכום והמלצות –…עמוד
1 9
ביבליוגרפיה תאור עסקי התאגיד – מבוא
1. פעילות מדטכניקה ותיאור התפתחות עסקיה
1 .1   כללי מדטכניקה נוסדה בחודש אפריל 1958 כחברה פרטית מוגבלת במניותיה ע"פ פקודת החברות (נוסח חדש), תשמ"ג – 1983 וביום שני בפברואר
1 988 הפכה לחברה ציבורית.
1.2   תחומי פעילות קבוצת מדטכניקה מדטכניקה במישרין ובעקיפין, באמצעות חברות בנות, עוסקת בשני תחומי פעילות עיקריים:
1.2.1
תחום יבוא שיווק הפצה: תחום זה מהווה את תחום פעילותה העיקרי והמסורתי של מדטכניקה, בתחום זה מייבאת, משווקת ומפיצה מדטכניקה מכשור וציוד רפואי מגוון, ציוד אופטי, ציוד אנליטי, ציוד גאודזי (מדידות מדויקות) וכן מעניקה שירות למוצרים המשווקים על ידה. פעילותה של החברה בתחום זה מושתתת על מערך הסכמי ייצוג שיווק עם יצרני המכשור והציוד. החברה משווקת ציוד לבתי חולים מרפאות פרטיות, קופות חולים, מעבדות ומוסדות.
1.2.2 תחום פיתוח ויצור של מוצרים בתחום הרפואי: בתחום זה, החברה באמצעות חברות בנות בעיקר באמצעות פלייט מדיקל בע"מ, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים בתחום הרפואי, שהעיקרי בניהם הנו בתחום ההנשמה ומבוסס על הטכנולוגיות והפטנטים של פלייט. במסגרת תחום זה החלה מדטכניקה באמצעות חברת בת (סי. ד.
פי.) לפתח תוכנה, לייצר ולשווק מערכות ממוחשבות המשלבות תוכנה המאפשרת אגירת מידע רפואי דיגטלי המתקבל ממכשירים בתחום ההדמיה (כגון: מכשירי אולטרא סאונד וסיטי).
1.3   תחומי פעילות נוספים החברה משקיעה במספר חברות עתירות ידע העוסקות בפיתוח ו/או ייצור ו/או שיווק של פירות מחקרן בתחום הטכנולוגיה הרפואית לדוגמא:
חברת פוקרד דיאגנוסטיק בע"מ.
מרגע היווסדה, עוסקת חברת מדטכניקה ביבוא, שיווק והפצה של ציוד רפואי מגוון ומתבססת על התקשרויות ישירות עם יצרני הציוד ללא תיווך צד שלישי ו/או סוכני מכירות חיצוניים שמהם מקבלת החברה ע"פ רוב, זכויות שיווק בלעדיות.
במסגרת העבודה המסכמת בקורס "שיווק מוצרי הייטק" בחרנו לנתח את החברה הנ"ל מכיוון שהיא חברת הייטק המשווקת מוצרים ושירותים המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות ובנוסף משקיעה בחברות סטראטאפ טכנולוגי ואפלקציוני.