10574 כלכלה בין-דורית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | כלכלה |
קורס | כלכלה בין-דורית |
מילות מפתח | 10574, 10574 כלכלה בין-דורית ממן 11, Altruism and the Kid Theorem, אלטרואיזם אסטרטגי, כלכלה, כלכלה בין דורית, כלכלה בין-דורית ממן 11, מודל דיימונד Dianond, מודל סמואלסון, מודל שטארק, משפט הילד הרע |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 529 |
תקציר העבודה
10574 כלכלה בין-דורית – ממ”ן 11, ציון 100.
שאלה 1: מודל הדורות החופפים של סמואלסון.
א. שיוויי-המשקל במודל של סמואלסון- איזה מהם יעיל פארטו ומדוע.
ב. מדוע לא מתקיים במציאות שוויון בין קצב גידול האוכלוסייה לשער הריבית?
שאלה 2: המודל של דיימונד (Dianond) – שאלת חישוב.
מודל דורות חופפים, כל דור חי שתי תקופות. פונ’ הייצור…פונ’ התועלת …קצב גידול האוכלוסייה 0.25, שיעור הפחת 0.55.
א. מלאי ההון לעובד במצב יציב (בעיית הפרט, בעיית הפירמה, המשוואה הדינמית…).
ב. פיתרון של כלל הזהב.
ג. פיתרון של כלל הזהב המתואם.
ד. האם שיווי המשקל התחרותי במודל דיימונד יעיל דינאמית?
שאלה 3: Altruism and the Kid Theorem (משפט ה”ילד הרע”).
א. הסבירו את משפט ה”ילד הרע”. האם לדעתכם קיימים מקרים במציאות בהם משפט זה מתקיים?
ב. מה מביא לאי קיומו של משפט “הילד הרע?”
שאלה 4: אלטרואיזם אסטרטגי.
מהו אלטרואיזם אסטרטגי?
מהו תפקיד אפקט המפגן ביצירתו במודל של שטארק?