ניהול אסטרטגי, MBA עבודת גמר מתקדמת

סוג העבודה
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2005
מספר מילים 6126
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן העניינים
א.
תיאור קצר של החברה. 3
ב. ניתוח הסביבה. 4
ג. ניתוח משאבים וכישורי ליבה. 10 ד. ניתוח SWOT. 15
ה. דילמות אסטרטגיות. 17
ו. הגדרת שליחות קיימת – vision/mission. 18
ז. הגדרת מדיניות על קיימת. 18
ח. ניתוח תאימות בין מרכיבי מדיניות העל. 20 ט. הגדרת מדיניות בשטחים פונקציונליים. 20 י. ניתוח תאימות במדיניות שטחים פונקציונליים ותאימותה למדיניות העל. 21
יא. ניתוח תאימות התרבות הארגונית לאסטרטגיה. 21
יב. הצעות לשיפורים. 22
יג. הגדרה חדשה של מרכיבי מדיניות העל בעקבות ההצעות לשיפורים. 22
נספח א' – התפלגות נתוני מחזור שיבולת ביחס למתחרים לפי תתי ענפים. 24
נספח ב' – התפלגות נתוני מחזור שיבולת ביחס לשאר התאגיד.
5 נספח ג' –נתוני מחזור של הענף ושל שיבולת במיליוני ש"ח.
5 נספח ד' – טבלת מיקוד ומטריצת מיקוד למוצרים. 26
נספח ה' – טבלת מיקוד ומטריצת מיקוד ללקוחות. 27
מקורות. 28
א. תיאור קצר של החברה חברת שיבולת נוסדה ע"י שני בעלים כחברה פרטית בשנת 1982, והיא עוסקת בעיקר בייצור ושיווק  מוצרי בצק קפואים מיוחדים לשוק המקומי לארה"ב ולאירופה.
החברה מייצרת למעלה מ- 400 מוצרים שונים הכוללים: לחמים ובגטים, עוגות בוקר לסוגיהם (קרואסונים, בורקסים וכיו"ב), פילסים (בורקס תורכי על גווניו), קונדיטוריה (עוגות, קצפות) ומותגים מיוחדים בחו"ל.
ההפצה בארץ מבוצעת באמצעות צי משאיות של החברה.
בארה"ב וקנדה החברה משווקת את מוצריה תחת המותג "Bake in the Pack" באמצעות חברת בת בשם PDC (Puff Dogh Corp) (נוסדה בשנת 2002) ובשוק האירופאי באמצעות מפיצים מקומיים בכל מדינה.
החברה מונה כ- 600 לקוחות פרטיים וסיטונאיים ברחבי הארץ הכוללים בתי מאפה, מסעדות, בתי קפה מובילים, תחנות דלק, אוניברסיטאות וכו', ובחו"ל ההתמקדות היא בלקוחות שהם רשתות שיווק.
בנוסף, באמצעות חברת אחות "דניש – סגנון ומאפה בע"מ" (נוסדה בשנת 2003) החברה מקימה ומפעילה רשת חנויות מפעל ברחבי הארץ בשם "שיבולת מאפה וקפה". כיום החברה מתפעלת 5 סניפים באזור הצפון, אך היא שוקדת להרחיב תחום פעילות זה. לחברה יש מתחרים בענף מוצרי הבצק המיוחדים ובתת הענף בשוק הפרטי . בענף הבצק החברה היא הקטנה מבין מתחריה פילסברי, בונז'ור וגידרון. יחד עם זאת, בתת הענף – בשוק הפרטי החברה הינה מהמובילות עם נתח שוק של כ- 18% ומתחרותיה הן:  מאפיית אריאל, עמית, מאפה צרפתי ובלקן. החברה מונה כ- 150 עובדים, מתוכם 70 עובדי ייצור, 50 צוותי מכירה ברשת חנויות המפעל, 15 עובדי אחזקה ולוגיסטיקה ו-15 חברי הנהלה.
ש